سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه سد کشاورزی قزوین تکمیل می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سد‌های خاکی پرسپانج، شاکین و چنگوره از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان تکمیل و ساماندهی می‌شوند.

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سد‌های خاکی پرسپانج، شاکین و چنگوره که برای تامین منطقه‌ای آب بخش کشاورزی احداث شده اند، از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان تکمیل و ساماندهی می‌شوند.

افلاطونی افزود: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد‌های یاد شده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نقش آبرسانی این سد‌های خاکی به بخشی از اراضی زراعی و باغی در شهرستان‌های تاکستان و آوج، اظهار داشت: این سد‌ها نقش مهمی درتامین آب مورد نیاز مزارع و باغات منطقه خود دارند و تکمیل آن‌ها از مطالبات مهم و قدیمی کشاورزان به شمار می‌رود.

این مسوول گفت: سد‌های پرسپانج و چنگوره در شهرستان آوج قرار داشته و هر کدام دارای یک میلیون متر و بیش از ۲ میلیون متر معکب ظرفیت ذخیره سازی آب هستند و سد شاکین نیز در شهرستان تاکستان قرار داشته و دارای حدود یک میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: تکمیل و ساماندهی سد‌های خاکی یاد شده از برنامه‌های مربوط به احیای دشت قزوین به شمار می‌رود و می‌تواند در ذخیره سازی آب‌های جاری و هدایت آن‌ها به اراضی کشاورزی مثمر ثمر باشد.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۸۰ هزار بهره بردار است.

این استان دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۴۴۰ هزار هکتار آن مربوط به دشت قزوین است که به جز شهرستان آوج در دیگر شهرستان‌های این استان (قزوین، تاکستان، البرز، بویین زهرا و آبیک) قرار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.