سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ردپای موش های مزاحم در قم

مدیر منطقه هفت شهرداری قم حل معضل موش‌ها را نیازمند اقدامات جدی دانست.

 محمد رمضانی در دیدار مردمی مسئولین استانی و شهری در مساجد سطح استان که به مناسبت هفته دولت، در مسجد ابوالفضل(ع) خیابان امام موسی صدر برگزار شد، با اشاره به اینکه منطقه هفت هسته مرکزی و قلب شهر قم است، اظهار کرد: شهرداری به دنبال اقداماتی در حوزه بافت فرسوده است و برای حرکت در این زمینه نیازمند زمین‌های پشتیبان ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان هستیم.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اینکه این زمین‌ها برای تملک بافت فرسوده استفاده می‌شوند، مطرح کرد: احیا و بهسازی میدان مطهری نیز از طریق همین زمین‌ها دنبال می‌شود و به‌زودی طرح مطالعاتی و بهسازی آن انجام می‌شود.

او از احداث بوستان در کوچه ۴۷ محله خاکفرج خبر داد و گفت: این موضوع در طرح تفصیلی نیز دیده‌شده و در سال گذشته نیز مقداری از تملکات آن انجام شده است.

رمضانی با تأکید بر اینکه مخازن زباله در معابر خودشان آلودگی‌زا و محل تجمع موش ها  هستند، بیان کرد: وجود این مخازن موجب می‌شود عابرین و ساکنین محل در تمام ساعات شبانه‌روز زباله‌های خود را در آن‌ها قرار دهند و ماندگاری بالای آن در مخازن موجب آلودگی می‌شود.

او با بیان این که حل معضل موش‌ها نیازمند همکاری دستگاه‌ها است، ادامه داد: تله‌گذاری‌هایی نیز برای موش‌ها انجام شده، ولی این مشکل به معضل امروز شهر قم تبدیل‌شده و نیازمند اقدامات جدی است.

گفتنی است موش نروژی یا همان قهوه‌ای هر ۲۱ روز یک بار، زاد و ولد می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
بهداشت عمومی و همگانی و نظافت معابر بهداشت محیط بهداشت فردی بهداشت حرفه ای در قم به پایین ترین سطح و حد و اندازه خود رسیده است.شهر قم متاسفانه مردم و شهروند ان به اصول و دستورات و فرامین و قواعد بهداشتی و نظافتی اعم از فردی و شخصی و محیطی بی اعتنا و بی توجه و بی دقت هستند.شهرداری و خودروها حمل زباله شهری بسیار بسیار بسیار آلوده و کثیف هستند و خودروهایی حمل زباله تمیز و پاک و شسته نیستد و از سر و روی آنها آشغال و زباله می بارد.محیط های شهری و بیمارستانی و کوچه ها و معابر و خیابانها می بایست ضدعفونی و بهداشتی سازی شوند.اهمیت بهداشت بالا هست اما دستگاهها و مسولین و ادارات و نهادهای مدنی و دولتی نسبت به بهداشت بی توجه هستند.