سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معلولین سیرجانی اتوبوس دار شدند

با حضور جمعی از مسئولان شهرستان سیرجان نخستین اتوبوس مجهز به بالابر ویلچر ویژه جابجایی افراد معلول در سیرجان رونمایی شد.

 نویدی، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سیرجان گفت: این دستگاه بالا بر با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰میلیون ریال خریداری شده است که قادر به حمل ۳۰۰کیلوگرم وزن می باشد که بر روی اتوبوس (خط واحد) نصب شده است.

او افزود: ظرفیت این اتوبوس جابجایی ۶ عدد ویلچر است که افراد دارای معلولیت برای استفاده از آن نیازی به همراه ندارند و سازمان حمل و نقل شهرداری و اتوبوسرانی هر روزه از ساعت ۷صبح الی۱۹شب آماده خدمت رسانی به این قشر خواهد بود.

بیگلری، معاون فرمانداری ویژه سیرجان گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولین که جهت هر کدام از ارگان‌ها و نهاد‌های ذیربط شرح وظایفی تعریف شده جهت احقاق حق شهروندی و تسهیل دسترس پذیری و امکان استفاده از امکانات موجود در جامعه موظف به اجرای آن هستیم.

او افزود: در کمیته مناسب سازی شهرستان با برگزاری مداوم و منظم جلسات گام‌های موثری در زمینه مناسب سازی برداشته شده که امید آن میرود بتوان شرایط حضور افراد دارای معلولیت را در جامعه فراهم کرد.

مهتاب حسینی، رئیس اداره بهزیستی سیرجان نیز در این مراسم گفت: مناسب سازی مقوله‌ای گسترده و برای عموم جامعه تعریف شده و مخصوص قشر خاصی نمی‌باشد.

برچسب ها: معلولین ، اتوبوسرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.