سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهد کودک‌ها زیر ذره‌بین/ آموزش و پرورش با متخلف‌ها چه می‌کند؟

تاثیر رفتار مربیان مهد در تربیت کودکان پیش دبستانی به شدت در رفتار کودک و حضورش در جامعه تاثیر گذار است و در صورتی که در برخورد با کودک مربی صبر و حوصله نداشته باشد نمی‌تواند به کودک آموزش دهد.

مهد کودک برای بچه‌ها عموماً جذابیتی بیش از خانه و خانواده دارد و نقشی اساسی در تربیت کودکان ایفا می‌کند بنابراین اگر مربیان افرادی آموزش دیده و متخصص در زمینه تربیت کودکان باشند، خواهند توانست به بهترین شکل ممکن کودکان را تربیت کنند.

فارغ از شکل و ظاهر مهدکودک‌ها دغدغه مهمتر والدین نحوه رفتار مربی‌ها با کودکان است که باید در روشی تربیتی صحیح نحوه برخورد با کودکان، نوع و شیوه آموزش آن‌ها باید متناسب با روحیات و ویژگی‌های کودکان باشد آنچه که بنا بر اظهارات مادران کودکان در مهدکودک‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

یک مادر که دختر ۴ و نیم ساله دارد می‌گوید چند روز پیش وقتی دخترم را از مهد اوردم بسیار گریه می‌کرد وقتی علت را از او پرسیدم گفت: خانم معلمم مرا کتک زده و لباسش را بالا زد، متاسفانه آثار خراشیدگی‌هایی را در بدن فرزندم مشاهده کردم که بسیار ناراحت شدم.

شهریه زیاد؛ آموزش کم

این مادر افزود: چرا مهد‌های کودک از مربیانی استفاده می‌کنند که نحوه صحیح ارتباط و رفتار را با کودکان بلد نیستند، مهدکودک‌ها باید مکان امن و آرامش بخشی برای کودکان باشد تا خانواده‌ها با خیال راحت فرزندشان را به مهد بسپارند.

وی ادامه داد: با این رفتار فرزندم دیگر راغب نیست به مهد برود و موقع رفتن گریه می‌کند و می‌گوید من دوست ندارم به مهد بروم.

مادر دیگری که فرزند دختر سه ساله‌ای دارد از عدم نظارت دستگاه‌های متولی بر محتوا‌های آموزشی در مهد کودک‌ها گلایه‌مند بود و گفت: متاسفانه در مهدکودک‌ها برنامه‌هایی خلاف ارزش‌های اسلامی برای کودکان در نظر گرفته اند، آموزش‌های نادرست و تفریحات ناسالم همچون رقص همراه با اهنگ‌های تند و زننده برای کودکان که متاسفانه در تربیت کودکان اختلالات شدید به وجود می‌آورد، و هیچ نظارتی از سوی مسئولین متولی صورت نمی‌گیرد.

این مادر ادامه داد: فرهنگ غرب جانشین فرهنگ اسلامی شده است با این رویه نباید انتظار نسل خوب و آینده سازی را برای کشور داشته باشیم، باید کودکان را از سنین پایین با فرهنگ اسلام و سیره اهل بیت اشنا کنیم.

مادر دیگری بابیان اینکه بهترین دوره آموزش سنین زیر ۷ سال است، اضافه کرد: متاسفانه آموزشی برای بچه‌ها در مهد‌های کودک پیش بینی نشده و عملا شهریه‌ای که دریافت می‌کنند تنها صرف نگهداری از بچه‌ها می‌شود.

والدین شکایات خود از مهد‌های کودک را به آموزش و پرورش اعلام کنند

برای پیگیری و نظارت بر نحوه عملکرد مهد‌های کودک خبرنگار ما با معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تماس گرفت که وی در پاسخ گفت: هیچ مهد کودک و مربی اجازه رفتار نامناسب و تندی را با کودکان ندارد و اگر مربی چنین خطای را مرتکب شود طبق مراحل قانونی با مربی خاطی برخورد می‌شود.

رسول صفرزایی از والدین خواست هر گونه شکایت و تخلف مهدکودک‌ها را به اداره پیش دبستانی دوره اول ابتدایی اموزش و پرورش استان گزارش کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها مواردی در رابطه با مفاهیم آموزشی و مشکلاتی همچون شهریه‌ها و رفتار نامناسب با کودکان را اطلاع رسانی و در راستای برخورد با واحد متخلف همکاری کنند.

صفرزایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در خصوص محتوا‌های آموزشی در مهد‌های کودک بیان کرد: محتوا‌های آموزش مناسب طراحی و در حال داوری است که از اول مهرماه جاری به مهدکودک‌ها ابلاغ خواهد شد.

منبع: عصرهامون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.