سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات ملی مهارتی جوانان زیر ۲۱ سال در البرز برگزار شد

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت با شرکت ۴۳۷ جوان زیر ۲۱ سال در رشته های مختلف فنی و حرفه ای روز پنجشنبه در شهرستان های کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ البرز برگزار شد.

بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرزگفت: نتایج نهایی این رقابت ها ۱۵ شهریور ماه جاری اعلام خواهد شد و برگزیدگان برتر کشور در این دوره از مسابقات ملی پس از حضور در اردوهای مقدماتی به مسابقات جهانی مهارت اعزام خواهند شد.

او این مسابقات را بستر ساز شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی و آینده سازان استان و کشور عنوان کرد و افزود: جوانان مهارت آموز با ذهنی خلاق و استفاده از مهارت، دانش و سخت کوشی، زمینه رشد و بالندگی کشور را فراهم  می آورند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ ای البرز افزود: این دوره از مسابقات طبق استانداردهای ملی مهارت و با حضور نماینده دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

غفاری گفت : روش طراحی سوال، فرم‌ های ارزشیابی و نحوه داوری این مسابقات کاملا منطبق بر دستورالعمل های دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت بود.

او افزود: رقابت کنندگان این مرحله در صورت کسب حداقل امتیاز تعیین شده به مرحله استانی راه می یابند و در مسابقات استانی که در مهرماه سال جاری با هدف انتخاب نهایی نفرات برتر استان برگزار می شود شرکت خواهند کرد.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان البرز گفت: با اینکه حد اکثر سن شرکت در این رقابت ها ۲۱ سال اعلام‌شده است، اما شرکت کنندگان رشته‌ های فناوری آب، سرویس و نگهداری هواپیما، پردازش ابری، امنیت سایبری، مکاترونیک و ساخت و تولید تیمی از حداکثر سنی در این مسابقات معاف هستند.

غفاری گفت: مرحله کشوری بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت آذر و دی ماه و اختتامیه این مسابقات بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

او افزود: سال گذشته در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در البرز مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان موفق به کسب دو مدال طلا در رشته های شبکه ونرم افزار و یک مدال برنز در رشته طراحی وب و پنج مدال افتخار شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.