سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

هدف اصلی ما اتصال دانش بنیان به سیاست‌های کلان است/ شرکت‌ها از نخبگان و جوانان با استعداد استفاده کنند

سورنا ستاری، گفت: شرکت‌های فعال در حوزه بیوتکنولوژی و آی‌تی باید بر روی جوانان سرمایه گذاری کرده و از نخبگان و جوانان با استعداد استفاده کنند.

سورنا ستاری گفت: در حال حاضر دانش بنیان تبدیل به یک فرهنگ شده است و این فرهنگ در سالیان گذشته توسعه پیدا کرده است. اقتصاد دانش بنیان بزرگ است و عدد آن بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: هدف اصلی ما اتصال دانش بنیان به سیاست‌های کلان است و این موضوع هدف اصلی قانون اقتصاد دانش بنیان است. تاثیر گذاری پول بخش خصوصی بیشتر از بخش دولتی است و قوانین با نوآوری در دنیا مخالفت داشته است.

او افزود: قانون جهش اقتصاد بعد از سالیان طولانی به نتیجه می رسد. در حال حاضر ۷۲۴۵ شرکت دانش بنیان و دو هزار شرکت خلاق و بین هشت تا ده هزار استارت آپ در کشور مشغول به فعالیت هستند. فقط با صنعت دانش بنیان برای دانشجویان کار ایجاد می‌شود.

او گفت: نخبگان استارت آپ ها را خلق کرده اما در زمینه استادان جوان دچار مسائلی بوده و باید راه حل هایی برای این موضوع درنظر بگیریم شرکت‌هایی در بیوتکنولوژی و آی تی داشته و باید بر روی جوانان سرمایه گذاری کرده و این شرکت‌ها باید از نخبگان و جوانان با استعداد استفاده کنند.

ستاری ادامه داد: بخش خصوصی باید از دانشگاه‌ها حمایت کنند و مراکز دانشگاهی نباید متکی به دولت باشد. اولین جلسه شورای راهبردی با عنایت رییس جمهور برگزار شده است و وزارت خانه های علوم و بهداشت همکاری خوبی با معاونت علمی دارند.

او گفت: حوزه نفت پیچیده است و شرکت هایی که سالیان دراز با خارجی ها همکاری داشته قوی هستند. استاندارد ها در دست و تحت نظر صاحبان است.

او افزود: گواهی تطابق و توسعه استاندارد های ملی از جمله اقدامات انجام شده در معاونت علمی است و باید فرهنگ و زیست بوم تغییر کند.

ستاری اضافه کرد: در حال حاضر شرکت هایی در حوزه نفت بزرگ و با شرکت های دولتی رقابت داشته و این شرکت ها محصولات خود را صادر می کنند.  درگیر کردن صنایع بزرگ در دانش بنیان مانند صنایع معدن و کشاورزی است و اتفاقات خوبی در حوزه خودرو در حال رخ دادن است اما با سطح ایده آل فاصله داریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.