سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳۹ بیمار از ابتدای سال در خراسان رضوی عضو اهدایی دریافت کردند

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون اهدای اعضای ۶۰ بیمار مرگ مغزی موجب نجات و ادامه زندگی ۲۳۹ بیمار نیازمند به عضو شده است.

ابراهیم خالقی گفت: از زمان شروع موج هفتم بحران کرونا تاکنون ۱۵ مورد مرگ مغزی در استان داشتیم که ۵ نفر از آنان کووید مثبت بودند و امکان اهدای عضو نداشتند و اعضای بدن ۱۰ متوفی دیگر موجب هدیه ادامه حیات به ۳۳ فرد نیازمند به عضو شد.

او با بیان اینکه موارد اهدا کنندگان مرگ مغزی کشور و استان از ابتدای فصل تابستان کاهش یافته است، افزود: ما بابت کاهش آمار موارد مرگ مغزی خوشحال هستیم، اما از خانواده‌هایی که به هر دلیل عزیزانشان را به دلیل مرگ مغزی از دست می‌دهند می‌خواهیم که در جهت یاری رسانی به بیماران نیازمند به عضو نسبت به اهدای اعضای بدن عزیز از دست رفته‌شان رضایت دهند تا موجبات نجات جان تعداد بالای بیماران نیازمند به عضو را فراهم آورند.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانمندی‌های زیادی در زمینه انجام اعمال پیوندی دارد و این دانشگاه در انجام پیوند‌های قلب، کبد و کلیه پس از شیراز و تهران در رتبه سوم کشور قرار دارد و در زمینه انجام پیوند مغز استخوان هم در جایگاه دوم کشور پس از تهران قرار گرفته است.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ مورد پیوند کبد، ۲۹ مورد پیوند کلیه و ۴ مورد پیوند قلب در مشهد انجام شده و تعداد ۱۴ مورد اهدای زنده به زنده کلیه را داشتیم، ضمن اینکه در همین بازه زمانی ارسال ۱۶ کبد و ۲ کلیه را به شیراز و یک قلب را به تهران داشته‌ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.