سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

با اطمینان کمتر از ۲۰ قلاده یوزپلنگ در کشور وجود دارد

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جمعیت یوزپلنگ باقی مانده درکشور اگر حفظ شود قابلیت تکثیر دارد

حسن اکبری گفت: یوزپلنگ یک حیوان شبگرد و زیستگاه آن بسیار وسیع و وسیع است، بنابراین آمار دقیقی از تعداد آن‌ها وجود ندارد، اما با اطمینان میتوان گفت که جمعیت یوزپلنگ در کشور بیشتر از ۲۰ قلاده نیست، و همین جمعیت باقی مانده پویا است.

در ایران مرکزی ماده یوز‌ها مناطق حفاظت شده را ترک کردند

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ۱ سال گذشته ۴ یوز ماده را رصد کردیم که ۱۰ توله داشتند، که متاسفانه ۱ توله در حادثه جاده تلف شده است، اکنون نگرانی ما زادآوری و حادثه‌های جاده‌ای است، در ایران مرکزی زادآوری به یکباره متوقف شد، یعنی ماده یوز‌ها از مناطق حفاظت شده خارج شدند و دیگر زادآوری اتفاق نیوفتاد، اما در توران و میاندشت زادآوری وجود دارد و جای امیدواری برای حفظ یوز‌ها وجود دارد.

به گفته‌ی اکبری، در نشستی که با موضوع حفظ یوزپلنگ با وزارت راه و شهرسازی داشتیم، قرار بر این شد تا سازمان حفاظت محیط زیست در قالب یک طرح جزئیات لازم را تعیین و وزارت راه و شهرسازی در فاز اول اقداماتی موثر مانند فنس کشی، افزایش تعداد دوربین‌ها و … را انجام دهد.

وی در پایان گفت: با این کار نمیتوان تلفات جاده‌ای را به صفر رساند، اما موثر است و امیدوارم وزارت راه به قول خود عمل کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.