سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم توجه به سرویس جابجایی دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بر لزوم توجه به سرویس جابجایی دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس تأکید کرد.

حجت الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در دومین کارگروه نظارت بر اجرای مداخلات موثر به منظور پیشگیری و کاهش مداخلات منتهی به ضرر جانی یا مالی گفت: بخش قابل توجهی از تصادفات جاده‌ای به دلیل خطای انسانی رخ می‌دهد؛ اگر راننده‌ای خسته است می‌تواند استراحت را جایگزین ادامه مسیر پرخطر کند.

او به مصوبات این کارگروه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بازگشایی مدارس نزدیک است، در حوزه حمل و نقل دانش آموزان مدارس روستایی که در مسیر راه قرار دارند تمهیداتی همچون خط کشی گذرگاه عابر پیاده و پل هوایی اندیشیده شود.

حجت الاسلام وحدانی نیا اظهار کرد: در داخل شهر نیز حوزه شهرداری بیرجند با هدف کاهش نگرانی والدین برای جا به جایی فرزندانشان، باید از ظرفیت سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده کند.


بیشتر بخوانید


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: ایجاد شیب شیروانی و استراحتگاه‌های بین راهی در معابری که نیاز دارد ایجاد شود، از تکالیف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

او ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی باید تمهیدات پلاک کوبی را برای ساربانان و شترداران استان فراهم کند.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در ادامه این کارگروه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۲ نفر در استان بر اثر تصادفات جاده‌ای فوت کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش یافته است.

او افزود: همچنین در این مدت بیش از هزار و ۴۰۰ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای مجروح شده اند.

سرهنگ رضایی اظهار کرد: در همه ورودی و خروجی‌های شهرستان‌ها مجتمع‌های تفریحی و رفاهی وجود دارد، اما در عمق محور‌های مواصلاتی نه تنها بخش خصوصی تمایلی برای ایجاد این مجتمع‌ها ندارد بلکه زیرساخت‌ها نیز فراهم نیست.

برچسب ها: پلیس راه ، وقوع جرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.