سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مزایده ۵۰ بنای تاریخی برای بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت:حدود۵۰ بنای تاریخی تا پایان امسال با مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

حسین ساری بیان کرد: فقط بنا‌های تاریخی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند که هیچ‌گونه موانع قانونی نداشته باشند و اگر بنایی کوچکترین موانع و معارض داشته باشد در ردیف واگذاری قرار نمی‌گیرد.
مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: امکانات دولت با توجه به گستردگی و تعداد بالای اماکن تاریخی کافی نیست و واگذاری بنا‌های تاریخی به سرمایه‌گذاران برای احیا و بهره‌برداری در دستور کار است.

وی ادامه داد: هزینه‌کرد برای احیای بنا‌های تاریخی به وسیله صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی متفاوت است، گاهی برای مرمت یک بنا تا ۴۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود و گاه با توجه به ابعاد بزرگ بنا تا چند میلیارد تومان برای مرمت بنا هزینه می‌شود.

ساری بیان کرد: ده‌ها هزار ابنیه تاریخی در کشور وجود دارد که دولت به تنهایی نمی‌تواند حمایت کند و از سرمایه‌گذاران برای مشارکت دعوت می‌کند.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: خانه‌های تاریخی به شرط تبلیغات مناسب از محل خانه و ارائه خدمات با کیفیت درآمدزایی مطلوب دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.