اخیرا تصویری از جنگنده نسل پنجم ایران بیرون آمده و در رسانهها منتشر شده که دنیای نظامی را تکان داده است. برخی از کارشناسان غربی و صهیونیستی زمانی مدعی بودند که قاهر فقط یک ماکت است، اما حال از این جنگنده واهمه زیادی دارند.
جایی که افتخار کنید دارید مثل بیگانه ها مهندسین مارا مسخره میکنید اگه واقعا معلوماتی دراین خصوص ندارین نظر بیخود ندین
Max
۲۱:۳۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
گیریم این از زمین بلند شه معجزه بشه بازم توان تولید انبوه ندارم یکی دوتا میشه ساخت مثل اتفاقی که برای کوثر افتاد جمعا ۳ یا ۴ تا ساخته شد تو ۴ سال این سرعت ساخت جنگنده نیست اصلا ارزش نداره نسازید بهتره والا
Hamid
۱۷:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
۲۰سال گذشت هنو این جنگنده پرواز نکرده
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۵ دی ۱۴۰۲
بجای سیاه بازی اگرواقعامیتونن جنکنده بسازن جنکنده خوب بسازن مثل چین که پلتفرم سوخو۲۷ساخت بعداینهاخیلی سال پیش ازروسیه جنکنده میک۲۹ خریدن چراسوخو۲۷نخریدن همه این خبرهاوبرنامه هافقط برای شیره مالیدن سردردم بدبخت ایران اینهادلشون نمیخواسته کارکنند تاجنکنده خوب داشته باشیم وگرنه میشه حتی درشرایط تحریم
علی
۲۱:۵۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
چرا فقط رو زمین حرکت میکنه ،،،پرواز هم میکنه!!!
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
فعلا که تبدیل به پهپاد شد اونهم فعلا کسی ندیده
شاهد ۱۳۶
۲۲:۲۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
یه زمانی خود تحقیر های داخلی به همراه کدخدا می گفتند که تسلیحات ایرانی فتوشاپه ولی به نقد الان شاهد ۱۳۶ یعنی همون پهپاد فتوشاپی متوازنه جنگ با ناتو را در اوکراین تغییر داده و اروپایی ها رو به گریه انداخته
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
بیشتر شبیه قابلمست
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایلان ماسک گفته جنگ های آینده با پهپاد و موشک است و جنگنده ها به کل دور ریخته خواهند شد خب بررسی :
البته حرفش هم کاملاً درسته هزینه هر جنگنده حدود ۱۰۰ میلیون دلار هستش که شاید جنگنده ها روی زمین بمباران شود و شاید هم اصلاً نتواند به مقصد برسد (همانند پایگاه H3 و نیروی هوایی مصر و پایگاه کریمه و…..) که تازه جنگنده ها همیشه دست و پا گیر هستند و هزینه بیشتری نیاز دارند و باید باند و فرودگاه پرواز آماده باشد. اگر هم خلبان کوچک ترین آسیبی ببیند = آتش گرفتن ده ها میلیون دلار پول بی زبان. پدافند های ضد جنگنده فراوانی هم ساخته شده هزینه های نگهداری و تعمیر هم خیلی بالاست
اما هر موشک و پهپاد با هزینه فقط چند هزار دلار میتواند تاسیسات یا ناو هایی به ارزش چند صد میلیون دلار یا چند میلیاردی را منهدم سازد (مثل کارخانه ها و تاسیسات نفت و برق اوکراین و ناو مسکوی روسیه)
به هزینه اضافی و فرودگاه و…. هم نیازی ندارد
لانچر های پرتاب هم هرمکانی میتواند مستقر باشد
F-313
۲۰:۵۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
خواستن توانستن است
دکتر
۰۲:۱۴ ۰۱ دی ۱۴۰۱
اگر به کابین جنگنده کوثر نگاه کنید متوجه پیشرفت ایران در صنعت هواپیما سازی میشوید این را خود یک مجله آمریکایی گفته که یکی از خلبانان جنگنده f35زمانی که نزدیک مرز ایران پرواز میکرده در رادار هواپیمای خود جنگنده ای را مشاهده میکند که دارای سیستمی پیشرفته بوده اما بعد از صحبتهای این خلبان آمریکایی چیزی که متوجه میشوند خیلی عجیب است چون در آن روز و آن لحظه فقط جنگنده کوثر پرواز داشته و به سمت مرز رفته..آمریکاییها متوجه شده اند که جنگنده کوثر یک کپی نیست و دارای سیستمی پیشرفته و موتوری قدرتمند میباشد..درحال حاضر جنگنده اف۴ فقط یک پوسته قدیمی میباشد اما دارای موتور و سیستمی پیشرفته بوده..جنگنده های کشورمان را دستکم نگیریم چون متخصصان و دانشمندان کشورمان سالها بر روی این جنگندهها کار کرده اند..خبر خوش...دهها جنگنده سوخو۳۵ خریده و وارد کشور شده اند..همینطور جنگنده سوخو سی اس ام به تعداد بالا خریداری شده و وارد کشور عزیزمان ایران شده...
فواد حجازی
۱۲:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام :بایران عزیز و تمام مردم صبور و هنرمندش افتخار می کنم . تبریک آرزو میکنم برای هواپیماهای جنگنده خریداری شده .
حسن
۱۴:۱۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
اگه قاهر از سوخو۳۵ بهتره چرا سوخو میگیریم شایدم چند ساله دیگه طول خواهد کشید تا به خدمت نیروی هوایی بیاد
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
سلام
توسعه و تکمیل این جنگنده متوقف شده چون برنامه خرید جنگنده های سوخو 35 و سوخو 30 مطرح هستش
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
۰۹:۴۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
یه عده خود کارشناس دان و بی اطلاع گفتند چرا نوسازی ناوگان هوایی انجام نمی شه؟ چرا جنگنده جدید نمیگیریم؟خب شما فروشنده پیدا کن، خریدش از نیروی هوایی. خوو استاد، آمریکا و اروپا که با ما دشمنن یک گلوله هم به ما نمی فروشن
چین و پاکستان هم که جنگنده نمیفروشند تا براشون از طرف آمریکا شر درست نشه، هرچند که دیگه از کجا بخرن؟ از سوپری سر کوچه؟ از بقالی؟ آخه فکر می کنین اصلاً؟ یا فقط اومدین اظهار نظر داشته باشید؟
در ضمن خرید هواپیما خرید اسباب بازی نیستش که، هم خلبان باید آموزش فنی و پشتیبانی ببینه. در ضمن باید قطعات، بمب و موشک و تجهیزات فنی برای جنگنده تهیه شود
. اینجوری نیست که برن از سر کوچه بخرن بیارن تحویل خلبان دهند. البته هواپیماها باید سفارش تولید هم داشته باشند. شاید فکرتون این بوده شرکت های تسلیحات سازی، جنگنده انبوه میسازند و میچینن تو انبار و ویترین شرکت هاشون که هرکی آمد چند تا مفد و سریع بدن زیر بغلش؟ ساخت جنگنده هم اسباب بازی و فناوری ساده نیست
حتی لاکهید مارتین که 20 برابر ما وقت و سرمایه داشته بعد از 90 سال تونست به دانش ساخت جنگنده های نسل پنجم برسه.(که همون هم ناقصه و عیب داره نتیجه اش هم این بود که F35 که هنوز در هیچ جنگی حضور نداشته چندتاش تا الان سقوط کرده. که فیلم های سقوط هم منتشر شده و خودتون بهتر خبر دارید)
حتی مشکل در حد یک پیچ ساده ممکنه که جنگنده در کف دریا پیدا شود
خب دیگه فکر نکنم حرفی باقی مونده باشه
درضمن الان موشک هسته ای ساخته شده که در 5 دقیقه میتونه یک کشور رو تبدیل به خاکستر و ویرانه کند فکر بازدارنده بودن جنگنده در برابر قدرت های اتمی احمقانه است
میثم
۱۹:۲۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
سلام
میثم
۱۹:۱۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
سلام کسی اطلاع داره چرا تا الان خبری از جنگنده قاهره نشد ؟
و اینکه این همه سال ما با کشور چین و روسیه رابطه خوبی داریم
ایا از ازکشور چین یا روسیه بالگرد یا جنگنده خرید داری شده یانه
و فکرکنم هم چین و روسیه هواپیما مسافرتی هم تولید میکند چرا هیچ وقت این چین و روسیه خرید نکردند؟؟؟؟
نوستالژی ۱۳۹۰
۲۰:۴۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
نوستالژی ۱۳۹۰
مهرداد
۱۸:۲۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
آررو داشتیم این پروژه یه روز واقعا انجام بشه.
متاسفانه پروژه های حساس کشورمون نظامی و غیر نظامی بعد از صرف هزینه های هنگفت ریالی و زمانی. با تعییر دولتها به باد داده میشه.
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
فکر میکنی ساخت جنگنده مثل اسباب بازی هستش؟
ساخت یک جنگنده نسل پنجم حداقل 15 سال زمان نیاز داره
حتی لاکهید مارتین دو شرکت جنگنده سازی آمریکا 10 برابر ما وقت و سرمایه و امکانات داشته
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
هیچ خبری جدیدی منتشر نکردین فیلم با متن اصلا همخوانی نداشت. فیلم که مال چند سال پیش بود. ولی متن هیجانی و بدون سند.
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
شاید سال 2023 اولین پرواز این جنگنده باشه
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
هواپیمایی که هنوز روی باند نرفته را چطور با اف 18 مقایسه می کنید؟
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
ایمان دارم که این جنگنده از f22 هم بهتر خواهد بود
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
اینو چند سال پیش پخش کردند حداقل5 سال پیش
313-1
۰۸:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
اين يكي از پيشرفته ترين هواپيماهاي دنياست كه هنگام جنگ وقت همه منتظرن كه از هوا بهشون حمله كنه بطور بسيار عجيبي با سرعت 20 كيلومتر بر ساعت روي زمين سوسكي به هدف نزديك ميشه و اونو منهدم ميكنه. اين اصل غافلگيري در اين هواپيماست كه رو زمين راه ميره.
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
هوافضا در زمان روحانی به فنا رفت .
اون همه زحماتی که احمدی نژاد برای علم در ایران کشید ، 8 سال زیر دست روحانی پودر شد .
از آقای رییسی تقاضا داریم مجددا ما را به عقب و زمان احمدی نژاد برگرداند و از آنجا شروع به پیشرفت کشور کند .
البته نکته قابل تامل این است که آواربرداری آوارهای دوران روحانی باید برداشته شود .
مبارز
۲۳:۲۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
یکی از آرزوهای همواره ی بشر ، سفر در زمان بود.
بسیاری از دانشمندان برجسته کوشیدند ، اما حاصلی نداشت ، حتی عمر نیکلای تسلا هم آنقدر نبود تا این دستاورد بی نظیر تاریخ را ببیند.
تا اینکه یکی از نوابغ و ذخیره های دوزخ حسن فری دون ، این کار را ممکن ساخت ، او توانست ایران را به عقب برگرداند ، به زمانی دورتر از قجر ، به عصر حجر...
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
این تحریم ها که به دستور اربابت آمریکا حاصل شده چی؟
م
۲۲:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
من نمیدونم چرا هرچی میسازن اسم بیگانه(عربی) میزارن روش واقعا ازار دهنده اس
مبارز
۲۳:۲۴ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
این همه فرهنگ غنی و نام های ایرانی وجود دارد
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چرا نژاد پرستید؟
اسم های دینی قشنگ تر و زیبا تر هستند
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
آفرین آفرین تیم قاهر!
من بودم میگ 29 یا 25 رو بر اساس استانداردهای آمریکایی باز طراحی می کردم.
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
ساخت یه جنگنده بمراتب سخت تر از هواپیمای مسافر بریه // چرا برای خرید هواپیمای مسافری ایتقد التماس خارجی ها را میکنید // مسافری بسازید اگه میتونید // اول هم مقامات محترم باهاش سفر کنن
مبارز
۱۵:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
بهتر اینست که یک خبرگزاری معتبر ، وقایع و گزارش های دست اول ، مستند ، همراه با تصویر یا ویدیو واضح و انحصاری منتشر کند. تا دهان یاوه گویان ، اراذل و اوباش و منافقین نفوذی با (فلان چیز) کاه گل شود.
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
من درس خونده مهندسی هوا-فضا هستم. انشاالله هواپیمای امید و آرزوی و در شان ملت ایران با روی کار آمدن مدیران با سواد و متخصص و استخدام نیروهای توانمند و بهره گیری از تجربه برادران خارجی به پرواز در بیاد و نیازی به شو دادن و خالی کردن بیت المال نباشه. و شما با خبرهای واقعی خوشحال بشی و دهان کسی رو کاهگل نگیری.
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
عزیزان ، ایرودینامیک نوک باله ها کاملا بر عکس هست و نیروی درگ رو کاملا نابود می کنه ، اکر دقت کنید به هواپیماهای مسافربری جدید یا حتی در حیواناتی مثل عقاب و شاهین ، نوک باله ها با زاویه ی کمی به سمت بالا هست ، در ضمن در هواپیمای جنگنده با دو عدد rudder نیازی به نوک باله نیست ، نکته دیگه ی خیلی بد در مورد این طراحی ورودی هوای موتور ها هست که بالا است و بسیار کوچک ، در زوایای حمله زیاد ، مثل زمان لندینگ یا مانور کبرا هوایی به موتورها وارد نمیشه و عملا استال موتور رخ میده ، خلاصه که این طرح با هیچ منطقی عملی نیست ....
.
۱۶:۴۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
باشه شما از متخصصان سپاه و ارتش و وزارت دفاع بیشتر اطلاعات دارید،قاهر بعدی رو طراحی کنید
مبارز
۲۳:۴۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
ایشان درست می گوید.
1. هر دستاورد جدیدی ، الزاما کاملا کاربردی نیست. مانند لیستی از هواپیماهای جنگنده یا بمب افکن یا جاسوسی آمریکا که پس از ساخت ، ایراد داشتند یا مقرون به صرفه تولید انبوه نبودند. روسیه و سایر کشورهای دیگر همچنین مواردی داشتند.
2.استراتژی فریب دشمن
3.به یاد داشته باش ، متخصصان ... خداوند بی خطا نیستند.
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
بنده متخصص نیستم اما مثل وجود قوانین جاذبه و .. کاملا مشخص است که باله رو به پایین دردسر ساز هست . نرم افزار های ایرودینامیک موجود هست . می توانید قبل از اینکه چیزی رو چشم بسته قبول کنید و ازش دفاع کنید در تونل باد نرم افزار تستش کنید و زیر سوال ببرید . همچنین من کاری به غرب ندارم اما طبیعت گویای همه چیز هست . هواپیمای 777x جدید رو ببینید و با نوک بال شاهین مقایسه کنید که در مواقع فشار زیاد به صورت مایل رو به بالا هست . میبینید که غربی ها خیلی بیشتر به طبیعت و خداوند اعتماد دارند تا ما ... مثال دیگر هواپیمای B2 sprint هست که عینا خود شاهین هست ....
محمدی
۱۴:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
دوستان من چندتا نکته بگم
اول اینکه پیشرفت هوایی غرب بعد از 120 سال تلاش و تحقیق و آزمون پ خطل به دست آمده
یعنی از جنگ جهانی اول تا امروز
هواپیماهای اون زمان رو همه در فیلم ها یا موزه ها دیدیم.
ایران از زمانی که وارد ماجرا شد هواپیما ها دیگه به اون شکل نبودند.
ایران نمیتونست به اون شکل بسازه
از طرفی دانش و فناوری که اروپایی ها در 90 سال (وارد شدن ایران به ساخت هواپیما از سی سال پیش است) بدست آوردن رو نداشته و نمی تونسته یهو یک F16 بسازه.
پس باید صبر کرد و دانش ی خودمون رو مسخره نکنیم.
نکته بعدی
اگر ایران واقعا همچین چیزی نساخته و ماکته و مقوا چرا انقدر روش مانور داده میشه؟
مثل قدیمه که میگفتند هسته ای الکیه حالا سرش مذاکره میکنند.
یا به قول ظریفی از موشک و پهپاد ما قراضه و آهن پاره های روسیه و کره شمالیه به لحظات ملکوتی شوروی هم قدرت نظامی داشت ولی فروپاشید نزدیک میشویم(:
مبارز
۱۵:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
حجم نظرها و شیوه برخوردها بسیار متفاوت است ، چه در اینجا و چه در آنجا (مراکز طراحی و ساخت صنایع نظامی) و....
در ایران ، چیزی که باعث عقب ماندگی ، پس رفت یا درجا زدن است ، به غیر از تحریم ها و سلطه سابق استعمار ، شیوه ی القایی تفکر نفوذی ، نهادینه شده در ذهن هاست. بارزترین آن حسادت است ، همچنین باورناپذیری ایده ها از افراد غیر خودی (خارج از آن مجموعه ها) که بیشتر این افراد سرخورده و مایوس شده مهاجرت کردند.
متاسفانه خیلی از تعاریف اشتباه رایج شده ست ، مثلا به هواپیما می گویند تکنولوژی ، در حالی که محصول دانش و تکنولوژیست.
ایران ، از اولین تمدن های پیشرفته بشریست با تولید دانش و علوم منحصر به فرد ، از پزشکی و جبر و نجوم تا ارتباطات و نظامی و...که مسیر پیشرفت برای تمام دنیا شد.
با توضیحات بالا ، بهتر اینست به جای تقلید صرف و کپی برداری از دستاوردهای ثبت شده به نام دیگران ، راه کارهای بکر و نواندیشانه و توان 100% داخلی استفاده بشود.
استفاده از کلیات دانش جهانی موجود ولی جزییات و طراحی و ساخت ، بومی.
پیشرفت بسیار چشمگیر آمریکا در صنایع هوایی نظامی (غیر از امتیاز برتری در جنگ جهانی) مرهون سرقت علم و دانشمندان آلمان نازی ، همچنین پِرس های فوق سنگین آلمان بود. ایران ابتدا نیاز به پرس های فوق سنگین دارد ، سپس مراکز طراحی و مدل سازی و...
به امید مفید بودن
یالثارات الحسین (ع)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
این قراره چن تا خلبان رو ب کشتن بده؟؟؟عین اسباب بازی میمونه
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
قرار نیست سلاح های سرّی مملکت نشون داده بشه حتما حکمتی توشه
در ضمن با وجود پدافند ها و پهپاد های فوق پیشرفته،جایی برای نگرانی از حمله جنگنده ها به ایران وجود نداره ، فقط به درد بمباران گسترده میخوره
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
این که همون خبر چند سال پیشه ..... دنبال نوستالژی میگردی ؟؟؟؟
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
این جت از اون موقع یک بار پرواز نکرده و همیشه داره روی زمین حرکت میکنه
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
یعنی من میخوام بدونم توی این ۳۴ تا نظر که تا الان تایید شده هیچ کس باور نکرده یک نبریک بگه همه دارن مسخره میکنن؟
محمد
۱۲:۲۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
لااقل وبسایت حاشیه نیوز که این فیلمو ازش برداشتید ارمشم سانسور کردید را میگذاشتی نکنه چون تو یوتیوپ بوده این کارو کردید؟
محمد
۱۱:۲۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
در این فیلم هیچ مطلب جدیدی گفته نشده
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
این که فقط رو زمین راه رفت
این گزارش ها اگر از زبان وزیر دفاع یا فرمانده نیروی هوایی زده بشه قابل پذیرشه نه یه خبر نگار که مطالب رو از این ور اون ور جمع میکنه و معلوم نیست چه چیزاش درست و چی نادرسته
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
دوست عزیز فیلم پرواز این جنگنده در آپارات هم موجوده حدود 40 ثانیه است اگه درست یادم باشه،و کاملا مشخصه جنگنده قاهر هستش
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
تا بیاد به ثمر بشینه نسل دهم تو دنیا جا افتاده
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
ازش به عنوان تاكسي بين شهري قراره استفاده بشه همش رو زمينه پروازي نديديم
ناشناس
۰۲:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
موتور سمند و یا پراید روی ان نصب شده البته سریّ هست احتمالا خبر ی هست گویا موتور ژیان را نصب کردن که ده برابر هواپیماهای جنگی غرب قوی و حتی تا ماه میره
بالا و رادار گوییزه...
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
مشخصات اف ۳۵را داشت توضیح می داد.شما همون نسل ۳/۵اف۱۴را آورهال کنید (البته سقوط نکنه)نسل۵پیشکش.
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
آورهال یا اورهال ؟
متخصص اورهال برو نهضت سواد آموزی ثبت نام کن
احمد
۰۰:۲۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
شبیه فنچه.
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
سر بال این را نمی شد گشیده بشه الان مثل دست خوک دریایی میمونه امده شکل هواپییمای امریکایی ان را بسازه که مثل سفره ماهی بشه ولی شده مثل کات یکنفره
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
ماشتلله چقدر کارشناس علوم فضایی پیدا میشه.
همه متخصص
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
هواپیما باید پرواز کنه. هر وقت قابلیتهای اون در هوا تایید شدن اونوقت از سطح یک ماکت فراتر رفته. به امید اون روز.
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
بعد 10-15 سال هنوز برای بلند شدن آماده نیست . ماشاالله به دانشمندان کاربلد ما
محمدی
۱۴:۱۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
محض اطلاع باید همه اجزا در تاکسی کردن تست بشن.
جون یک خلبان شوخی نیستا
سینا
۲۲:۲۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
الله و اکبر از این همه شکوه، شماکه مسخره میکنید خدا شمترو به راه راست هدایت کنید
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
توجه داشته باشید که کمترین اطلاعات در رابطه با این جنگنده منتشر میشود ...قضاوت نکنید...
خزر
۱۴:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
شما لطفاً یک ماشین با کیفیت بسازید، جنگنده نسل پنج بماند!
محمدرضا مهدوی پناه
۱۹:۳۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
عزیز، بخش تولید خودرو دست نیروهای مسلح نیست، تازه بارها نیروهای مسلح اعلام آمادگی کردن که کمک بخش تولید خودرو کنند اما مافیای خودرو سازی نخواستند که این عمل صورت بگیره، خدارو شکر نیروهای مسلح مستقیما زیر نظر رهبره ،به خاطرهمین پیشرفت چشمگیری داشته و دلید دیگه پیشرفت اون ،اینه که چون اعتقادات دینی بیشتره کمتر دزدی وکم کاری میشه وباعث پیشرفت میشه.
مجید
۲۰:۵۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
البته موافقم که کشته هایی که میدیم به اندازه ی کافی نیست که وجدان یک انسان از یکی از مسوولان رو به درد بیاره تا جرایم هر فرد خاطی رو مشخص کنن .از سازما استاندارد تا خود مدیران و افرادی که این نوع ماشین هایی که ایمنی ندارن رو پلاک و تایید کردن ...اما ساخت جنگنده هیچ ربطی به ماشین نداره ... این آدما از اون جنسش نیستن .. اونی که دنبال ساخت هواپیمای جنگنده ی بومی یه ، اونی یه که فکر جان و امنیته .. هر کی خوب و بد رو یکی کنه آدم بدی یه
نوید
۱۳:۵۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
توربو ؟؟؟یعنی موتور ای اف سون توربو رو این جنگنده سوار شده قیمتش چنده واقعا دست ایران خودرو درد نکنه خیلی عالی ساخته
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
سمند رو هم میگفتن تمام ایرانی. یادتونه؟
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
دزدی ویدیو اونم از کانال یوتیوبی حاشیه نیوز واقعا شرم اوره! حداقل حق کپی رایت رو رعایت کنین!
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
واقعا هم غرب باید بترسه چون خودش تازه داره نسل چهار درست میکنه وتاهشتادسال دیگم نمیتونه نسل پنجم بسازه.تازه وقتی نسل پنجم بسازه ماداریم شیش میسازیم.تکنولوژی ازآن ماس
احمد
۰۰:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
اگه شوخی می کنی که خوبه ولی اگه جدی میگی دیگه از موتوری جنس نگیر.
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
00:19 باشه آدرس بده بیام از خودت بگیرم خخخ
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
رادار دقیقا کجای این قاهر 313 نصب میشه؟
محمدی
۱۴:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
قرار نیست یه دیش بذارن رو دماغه بگن راداره که(:
محمد
۱۰:۲۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
این هایی که دارند مسخره می کنند، توی دلشون خدا خدا می کنند که خدا کمک کن که این یک دروغ باشه. خخخخخ
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
شما هم خدا خدا میکنید دروغ نباشه خخخ
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
جسارتا گوینده مشخصات و ویژگی های برتر جنگندهای نسل 5 و b2 رو در اینترنت سرچ کرده و به قاهر 313 چسبنده!(گازهای داغ موتور قبل خروج با هوای خنک مخلوط میشن و خنک میشن)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
قدیمه هم کلیپ و هم عکس ها مال چند سال قبله
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
توربو فن رو خوب اومدی!
پلیس فرمانده
۰۹:۰۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
حسن !
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
باز این کلاغ الکی رو کشیدید بیرون حواس کی رو پرت کنید ؟!
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
قراره توافق کنن با شروط آمریکا و اروپا. دلیلش همینه احتمالا
مبارز
۱۵:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
کرم بیچاره ، تا صید کلاغ نشدی ، بدو برو تو سوراخت
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
محشره، البته اگه جزو نیروهای زمینی باقی نمونه!
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
گیگ نسل پنجم
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
داداش این فیلم که یه کلیپ یوتیوبی .قدیمی هم هستش.
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
اول باید ماکت یک چهارمش رو میساختن و پرواز میدادن ببینن واقعا رادار گریزه یا نه
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
خجالت داره واقعا
ناشناس
۰۶:۴۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
خوبه حداقل از حالت ماکت در اومده یکم رو زمین راه میره
البته حرفش هم کاملاً درسته هزینه هر جنگنده حدود ۱۰۰ میلیون دلار هستش که شاید جنگنده ها روی زمین بمباران شود و شاید هم اصلاً نتواند به مقصد برسد (همانند پایگاه H3 و نیروی هوایی مصر و پایگاه کریمه و…..) که تازه جنگنده ها همیشه دست و پا گیر هستند و هزینه بیشتری نیاز دارند و باید باند و فرودگاه پرواز آماده باشد. اگر هم خلبان کوچک ترین آسیبی ببیند = آتش گرفتن ده ها میلیون دلار پول بی زبان. پدافند های ضد جنگنده فراوانی هم ساخته شده هزینه های نگهداری و تعمیر هم خیلی بالاست
اما هر موشک و پهپاد با هزینه فقط چند هزار دلار میتواند تاسیسات یا ناو هایی به ارزش چند صد میلیون دلار یا چند میلیاردی را منهدم سازد (مثل کارخانه ها و تاسیسات نفت و برق اوکراین و ناو مسکوی روسیه)
به هزینه اضافی و فرودگاه و…. هم نیازی ندارد
لانچر های پرتاب هم هرمکانی میتواند مستقر باشد
توسعه و تکمیل این جنگنده متوقف شده چون برنامه خرید جنگنده های سوخو 35 و سوخو 30 مطرح هستش
سلام
یه عده خود کارشناس دان و بی اطلاع گفتند چرا نوسازی ناوگان هوایی انجام نمی شه؟ چرا جنگنده جدید نمیگیریم؟خب شما فروشنده پیدا کن، خریدش از نیروی هوایی. خوو استاد، آمریکا و اروپا که با ما دشمنن یک گلوله هم به ما نمی فروشن
چین و پاکستان هم که جنگنده نمیفروشند تا براشون از طرف آمریکا شر درست نشه، هرچند که دیگه از کجا بخرن؟ از سوپری سر کوچه؟ از بقالی؟ آخه فکر می کنین اصلاً؟ یا فقط اومدین اظهار نظر داشته باشید؟
در ضمن خرید هواپیما خرید اسباب بازی نیستش که، هم خلبان باید آموزش فنی و پشتیبانی ببینه. در ضمن باید قطعات، بمب و موشک و تجهیزات فنی برای جنگنده تهیه شود
. اینجوری نیست که برن از سر کوچه بخرن بیارن تحویل خلبان دهند. البته هواپیماها باید سفارش تولید هم داشته باشند. شاید فکرتون این بوده شرکت های تسلیحات سازی، جنگنده انبوه میسازند و میچینن تو انبار و ویترین شرکت هاشون که هرکی آمد چند تا مفد و سریع بدن زیر بغلش؟ ساخت جنگنده هم اسباب بازی و فناوری ساده نیست
حتی لاکهید مارتین که 20 برابر ما وقت و سرمایه داشته بعد از 90 سال تونست به دانش ساخت جنگنده های نسل پنجم برسه.(که همون هم ناقصه و عیب داره نتیجه اش هم این بود که F35 که هنوز در هیچ جنگی حضور نداشته چندتاش تا الان سقوط کرده. که فیلم های سقوط هم منتشر شده و خودتون بهتر خبر دارید)
حتی مشکل در حد یک پیچ ساده ممکنه که جنگنده در کف دریا پیدا شود
خب دیگه فکر نکنم حرفی باقی مونده باشه
درضمن الان موشک هسته ای ساخته شده که در 5 دقیقه میتونه یک کشور رو تبدیل به خاکستر و ویرانه کند فکر بازدارنده بودن جنگنده در برابر قدرت های اتمی احمقانه است
و اینکه این همه سال ما با کشور چین و روسیه رابطه خوبی داریم
ایا از ازکشور چین یا روسیه بالگرد یا جنگنده خرید داری شده یانه
و فکرکنم هم چین و روسیه هواپیما مسافرتی هم تولید میکند چرا هیچ وقت این چین و روسیه خرید نکردند؟؟؟؟
متاسفانه پروژه های حساس کشورمون نظامی و غیر نظامی بعد از صرف هزینه های هنگفت ریالی و زمانی. با تعییر دولتها به باد داده میشه.
ساخت یک جنگنده نسل پنجم حداقل 15 سال زمان نیاز داره
حتی لاکهید مارتین دو شرکت جنگنده سازی آمریکا 10 برابر ما وقت و سرمایه و امکانات داشته
اون همه زحماتی که احمدی نژاد برای علم در ایران کشید ، 8 سال زیر دست روحانی پودر شد .
از آقای رییسی تقاضا داریم مجددا ما را به عقب و زمان احمدی نژاد برگرداند و از آنجا شروع به پیشرفت کشور کند .
البته نکته قابل تامل این است که آواربرداری آوارهای دوران روحانی باید برداشته شود .
بسیاری از دانشمندان برجسته کوشیدند ، اما حاصلی نداشت ، حتی عمر نیکلای تسلا هم آنقدر نبود تا این دستاورد بی نظیر تاریخ را ببیند.
تا اینکه یکی از نوابغ و ذخیره های دوزخ حسن فری دون ، این کار را ممکن ساخت ، او توانست ایران را به عقب برگرداند ، به زمانی دورتر از قجر ، به عصر حجر...
اسم های دینی قشنگ تر و زیبا تر هستند
من بودم میگ 29 یا 25 رو بر اساس استانداردهای آمریکایی باز طراحی می کردم.
1. هر دستاورد جدیدی ، الزاما کاملا کاربردی نیست. مانند لیستی از هواپیماهای جنگنده یا بمب افکن یا جاسوسی آمریکا که پس از ساخت ، ایراد داشتند یا مقرون به صرفه تولید انبوه نبودند. روسیه و سایر کشورهای دیگر همچنین مواردی داشتند.
2.استراتژی فریب دشمن
3.به یاد داشته باش ، متخصصان ... خداوند بی خطا نیستند.
اول اینکه پیشرفت هوایی غرب بعد از 120 سال تلاش و تحقیق و آزمون پ خطل به دست آمده
یعنی از جنگ جهانی اول تا امروز
هواپیماهای اون زمان رو همه در فیلم ها یا موزه ها دیدیم.
ایران از زمانی که وارد ماجرا شد هواپیما ها دیگه به اون شکل نبودند.
ایران نمیتونست به اون شکل بسازه
از طرفی دانش و فناوری که اروپایی ها در 90 سال (وارد شدن ایران به ساخت هواپیما از سی سال پیش است) بدست آوردن رو نداشته و نمی تونسته یهو یک F16 بسازه.
پس باید صبر کرد و دانش ی خودمون رو مسخره نکنیم.
نکته بعدی
اگر ایران واقعا همچین چیزی نساخته و ماکته و مقوا چرا انقدر روش مانور داده میشه؟
مثل قدیمه که میگفتند هسته ای الکیه حالا سرش مذاکره میکنند.
یا به قول ظریفی از موشک و پهپاد ما قراضه و آهن پاره های روسیه و کره شمالیه به لحظات ملکوتی شوروی هم قدرت نظامی داشت ولی فروپاشید نزدیک میشویم(:
در ایران ، چیزی که باعث عقب ماندگی ، پس رفت یا درجا زدن است ، به غیر از تحریم ها و سلطه سابق استعمار ، شیوه ی القایی تفکر نفوذی ، نهادینه شده در ذهن هاست. بارزترین آن حسادت است ، همچنین باورناپذیری ایده ها از افراد غیر خودی (خارج از آن مجموعه ها) که بیشتر این افراد سرخورده و مایوس شده مهاجرت کردند.
متاسفانه خیلی از تعاریف اشتباه رایج شده ست ، مثلا به هواپیما می گویند تکنولوژی ، در حالی که محصول دانش و تکنولوژیست.
ایران ، از اولین تمدن های پیشرفته بشریست با تولید دانش و علوم منحصر به فرد ، از پزشکی و جبر و نجوم تا ارتباطات و نظامی و...که مسیر پیشرفت برای تمام دنیا شد.
با توضیحات بالا ، بهتر اینست به جای تقلید صرف و کپی برداری از دستاوردهای ثبت شده به نام دیگران ، راه کارهای بکر و نواندیشانه و توان 100% داخلی استفاده بشود.
استفاده از کلیات دانش جهانی موجود ولی جزییات و طراحی و ساخت ، بومی.
پیشرفت بسیار چشمگیر آمریکا در صنایع هوایی نظامی (غیر از امتیاز برتری در جنگ جهانی) مرهون سرقت علم و دانشمندان آلمان نازی ، همچنین پِرس های فوق سنگین آلمان بود. ایران ابتدا نیاز به پرس های فوق سنگین دارد ، سپس مراکز طراحی و مدل سازی و...
به امید مفید بودن
یالثارات الحسین (ع)
در ضمن با وجود پدافند ها و پهپاد های فوق پیشرفته،جایی برای نگرانی از حمله جنگنده ها به ایران وجود نداره ، فقط به درد بمباران گسترده میخوره
این گزارش ها اگر از زبان وزیر دفاع یا فرمانده نیروی هوایی زده بشه قابل پذیرشه نه یه خبر نگار که مطالب رو از این ور اون ور جمع میکنه و معلوم نیست چه چیزاش درست و چی نادرسته
بالا و رادار گوییزه...
متخصص اورهال برو نهضت سواد آموزی ثبت نام کن
همه متخصص
جون یک خلبان شوخی نیستا