سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین محدوده باغستان سنتی قزوین جدی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تعیین محدوده باغستان سنتی قزوین را جدی بگیرید تا از تعرض به آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قزوین گفت:تعریف و تعیین محدوده باغستان جدی گرفته شود سنتی قزوین را جدی بگیرید، تعرضی که به باغستان می‌شود به خاطر این است که دیوار و حدودی ندارد، تعریف نشده که کجا باغستان است و کجا باغستان نیست، اگر محدوده‌ای جزو باغستان نیست بی‌جهت به سبب آن برای مردم مزاحمت درست نکنیم، اگر محدوده‌ای جزو باغستان است محکم بایستیم و نگذاریم کوچک‌ترین تعرضی به آن صورت بگیرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: واجب‌ترین و اولی‌ترین کاری که اکنون باید دیده شود همین است، اگر تعریف حدود باغستان را نداریم در دستور کار قرار دهیم و دیگر اجازه ندهیم چنین اتفاقاتی بیفتد، این جاده‌ها خنجری است که به قلب باغستان می‌خورد، طبیعی است که درخت نمی‌تواند کنار آلایندگی خودرو‌ها دوام بیاورد و از بین می‌رود، بنابراین نگذاریم حال باغستان از این وخیم‌تر شود.

وی اظهار کرد: گاهی برخی مسائل برای بنده مبهم است و غصه‌اش به صورت مضاعف موجب ناراحتی می‌شود، پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و غیر منتظره را داشته باشیم، بنده نگران هستم، گاهی پیش‌بینی بارندگی‌ها سخت می‌شود، برخی جا‌ها در برخی استان‌ها حتی تصور سیل وجود نداشت، اما سیل آمد و کشته‌هایی را بر جای گذاشت، باید ببینیم آیا استعداد وقوع سیل در مسیر باراجین به قزوین و دیگر مسیر‌ها کمتر از دروازه قرآن شیراز است؟ باید به صورت کارشناسی این مسائل بررسی و به صورت جدی و در زمان کم به آن توجه شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ترکیب فعلی شورا فرصت کم‌نظیری است، خاطرنشان کرد: یعنی این جنس آدم‌ها و این برادران و خواهران گرامی که دور هم جمع شده‌اند، در تاریخ قزوین کمتر دیده شده است، شما معتقد به اصول و مبانی هستید و با یکدیگر تفاهم جدی دارید، همفکر هستید، این چیزی است که تاریخ قزوین کمتر در خودش سراغ دارد و باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: گاهی دام‌هایی است که ممکن است دیگران برای شما پهن کنند تا خدمت به مردم به حاشیه برود، این‌ها باید مورد توجه باشد و خدمت به مردم همواره محور کار قرار گیرد و همواره گزارش‌ها بر اساس واقعیت‌ها باشد.

وی پیگیری به موقع و نظارت جدی برای جلوگیری از فساد را ضروری دانست و بیان کرد: اگر ما به موقع دریابیم چه بخشی نیاز به اصلاح و نظارت دارد و این کار را انجام دهیم، قطعاً فسادی پیش نمی‌آید و شورای شهر در این راستا نقش مهمی را ایفا می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.