سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت هزار و ۵۰۰ نفر سرباز وظیفه در دوره‌های مهارت آموزی استان همدان

هزار و ۵۰۰ نفر سرباز وظیفه در دوره‌های مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه عمومی در این استان شرکت کردند.

 سرهنگ مرتضی حیدری,دبیر قرارگاه مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه عمومی استان همدان گفت: هزار و ۵۰۰ نفر سرباز وظیفه (بومی و غیر بومی) از ابتدای امسال در دوره‌های مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه عمومی در این استان شرکت کردند.

او در جلسه کارگروه تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه عمومی استان همدان، گفت: دراین مدت ۱۲۷ دوره آموزشی از سوی دستگاه‌های مرتبط از جمله فنی و حرفه ای، اداره فناوری و اطلاعات، اداره کل رزش و جوانان، جهاد کشاورزی و هلال احمر برای سربازان حین خدمت در نیرو‌های مسلح استان برگزار شده است.

سرهنگ مرتضی حیدری,دبیر قرارگاه مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه عمومی استان همدان گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۱۰۷ رشته متناسب با اولویت و نیاز بازار کار در استان همدان و نیز علاقه سرباز تشکیل می‌شود به نحوی که سربازان در حین خدمت آموزش‌های فنی و مهارتی را برای اشتغال در دوران پس از خدمت فرا می‌گیرند.

به گفته حیدری در سال گذشته به تمامی سربازان آموزش دیده که از خدمت سربازی ترخیص می‌شدند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۸ درصد به عنوان وام خوداشتغالی نیز پرداخت شده است.

او می گوید امسال نیز مبلغ تسهیلات اعطایی به سربازان وظیفه عمومی که دوره آموزش‌های مهارتی را مطابق علاقه خود طی کردند با تسهیلگری در پرداخت از طریق شورای اشتغال استان مصوب و اطلاع رسانی می‌شود.

دبیر قرارگاه مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه عمومی استان همدان گفت: سربازان علاوه بر نقش آفرینی در دفاع از میهن اسلامی با کسب مهارت آموزی هم خدمت موثرتری داشتند و هم برای نقش آفرینی در جامعه آماده‌تر می‌شوند.

منیع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.