سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات اجرایی سد خاکی ایلی آباد بهمئی

مدیر جهاد کشاورزی بهمئی میزان پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی مرحله دوم سد خاکی ایلی آباد این شهرستان را ۳۰ درصد اعلام کرد.

اکبر زکی نژاد گفت: عملیات اجرایی سد خاکی ایلی آباد شهرستان بهمئی در سال ۱۳۸۹ در ۳ مرحله آغاز شد و در حال حاضر مرحله دوم آن ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او اعتبار هزینه شده برای ساخت این سد از ابتدا تاکنون را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ظرفیت آبگیری سد ایلی آباد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب است و با بهره برداری کامل آن علاوه بر ایجاد جاذبه‌های گردشگری، زمینه آبیاری ۴۵۰ هکتار از باغ‌های مناطق زیر دست نیز فراهم می‌شود.

زکی پور می‌گوید: این سد خاکی در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان لیکک (بهمئی) میان ۲ بخش سرآسیاب و ممبی و در مجاور روستای ایلی آباد قرار دارد.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی بهمئی؛ ارتفاع متوسط آن از سطح دریا یک هزار و ۲۲۰ متر است که با توجه به ارتفاعِ قابل توجه این سد از سطح دریا باعث شده که این منطقه جزء مناطق گرمسیری و مناسب کشاورزی کشور محسوب شود.

او هدف از ساخت سد ایلی آباد را جمع آوری سیلاب‌ها در مواقع بارندگی، استفاده از آب ذخیر شده در مخزن سد برای توسعه کشاورزی، اقتصادی، گردشگری منطقه برشمرد.

بهمئی یکی از شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد با ۱۷ هزار و ۴۵۰ هکتار زمین کشاورزی است و با یاسوج مرکز استان حدود ۳۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

برچسب ها: ساخت سد ، سد خاکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.