سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکسازی رودخانه دز از زباله‌های شناور

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: تدابیری باید اندیشیده شود تا پاکسازی و جدا کردن زباله‌ها از مسیر رودخانه دز انجام شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت زباله‌ها از مناطق بالادست و استان‌هایی از جمله لرستان که در نزدیکی خوزستان قرار دارند و یا روستا‌های مجاور که دارای رود یا شاخه‌های فرعی منتهی به رودخانه دز هستند، با نیروی جریان آب به سمت پایین‌دست هدایت میشوند.

مسعود نوری پور می گوید: این اتفاق در سال‌های گذشته چندین بار رخ داده است و زباله‌ها ابتدا در دریاچه سد دز ریخته و سپس با پایین آمدن آب رودخانه در بند تنظیمی علی‌کله آزاد میشوند.

او می گوید: ما در سالیان گذشته تدابیری داشته ایم تا وزارت نیرو برای پاکسازی و جدا کردن این زباله‌ها از مسیر رودخانه اقدامی کند.

به گفته این مقام مسئول اما تا کنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته و هر ساله این زباله‌ها یک جا تلنبار و با باز شدن یکی از دریچه‌های وسط یا اصلی در محلی که تلنبار شده در مسیر رودخانه رها میشوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: قبل از خراب شدن پل شناور قطعات زباله در پشت پل تلنبار میشد و بصورت روزانه یا هفتگی توسط شهرداری دزفول از بستر رودخانه جمع آوری و به مراکز مجاز دفن پسماند منتقل میشد، اما باید بگویم که بعد از برداشته شدن پل شناور به دلیل رخداد سیل سال۹۸ دیگر آن مانع فیزیکی در بستر رودخانه وجود ندارد و پسماند هم به پایین دست و کانال‌های آبیاری هدایت میشوند و هم در بستر اصلی رودخونه قرار میگیرند.

او گفت: در این سال‌ها خواسته‌ی ما از سازمان آب و برق این است که با توجه به بهره‌ای که از بند‌های تنظیمی به دلیل فروش آب به بخش صنعت و کشاورزی میبرند هزینه‌ای را به منظور جمع‌آوری زباله‌ها از رودخانه در نظر گیرند تا دیگر شاهد وجود همچین معضلی نباشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.