سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی چهار ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان یزد

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد از بهره برداری چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا و هشت نمایشگر شاخص کیفی هوا در استان یزد خبر داد.

سیدرضا نورانیان گفت: از سال ۱۳۹۴ تا تیر ماه ۱۴۰۱، استان یزد دارای شش ایستگاه سنجش و آنالیز آلودگی هوا به صورت فعال بوده است.

او می‌گوید: از این تعداد دو ایستگاه در شهرستان یزد و در شهرستان‌های اشکذر، میبد، اردکان و بافق یک ایستگاه مستقر است که وضعیت کیفی هوا را به صورت لحظه‌ای مورد سنجش قرار داده و شاخص کیفی هوا را به صورت عمومی اطلاع رسانی می‌کند.

به گفته سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد با توسعه صنعتی و معدنی استان طی یک دهه اخیر بویژه در محور مهریز – عقدا و همچنین افزایش وقوع پدیده گرد و غبار به دلیل تغییرات اقلیمی در استان شاهد قرارگیری شاخص کیفی هوا در محدوده بالاتر از حد استاندارد هستیم.

نورانیان گفت: با توجه به اهمیت سلامت عمومی و ضرورت اطلاع رسانی به موقع شاخص و وضعیت آلودگی هوا به عموم مردم و مسئولین استانی برای اتخاذ تصمیمات مدیریتی مناسب در زمان وقوع شرایط اضطرار آلودگی هوا، یکی از مهم‌ترین ملزومات، سیستم‌های سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های مهم و حساس است.

او می‌گوید: به همین منظور این اداره چهار ایستگاه جدید سنجش کیفیت هوا برای شهرستان‌های یزد، اشکذر، مهریز و بافق با محوریت سنجش ذرات معلق PM۱۰ و PM۲.۵ به صورت لحظه‌ای راه اندازی کرد.

نورانیان گفت: با نصب و راه اندازی ایستگاه‌های مذکور، رصد و پایش وضعیت کیفی هوای محور مهریز – عقدا و همچنین وضعیت آلودگی هوای شهرستان بافق به طور کامل محقق شده است.

به گفته او بعد از تکمیل ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، برای نمایش و اطلاع رسانی دقیق وضعیت آلودگی هوا به عموم مردم، هشت تلویزیون نمایشگر شاخص کیفی هوا برای شهرستان‌های یزد (میدان: صنعت، نماز و ابوذر)، اشکذر، میبد، اردکان، مهریز و بافق راه اندازی شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: عموم مردم همچنین از طریق اپلیکیشن پایش کیفی هوای کشور امکان دسترسی به وضعیت کیفی هوا به صورت شاخص ۲۴ ساعته مطابق با استاندارد‌های ملی و بین المللی را دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.