سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن سازی ۹ ساختمان پرخطر در منطقه ۱۴

شهردار منطقه ۱۴ از تسریع در ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن و شناسایی و ایمن شدن ۹ ساختمان پرخطر در منطقه خبر داد.

محمد امین سالاری پور، شهردار منطقه ۱۴ گفت: به منظور رفع خطرات ناشی از ابنیه ناایمن، ایمن‌سازی ساختمان‌های پر مخاطره منطقه در دستور کار قرار گرفت.

سالاری پور افزود: برای مقابله با مخاطرات ناشی از ریزش ساختمان‌های مذکور، تأمین ایمنی و حفظ سلامت جان شهروندان، ضمن شناسایی ساختمان پر مخاطره و عملیاتی کردن برنامه‌ها طبق ضوابط با ساختمان‌های ناایمن نسبت به صدور اخطاریه‌ها برای ایمن سازی این اماکن، در منطقه اقدام شد.

وی ادامه داد: ساختمان‌های عمومی و خدماتی مانند بیمارستان‌ها، مجتمع‌های مسکونی و تجاری قدیمی به دلیل حضور عده زیادی از مراجعان و کارکنان در این دسته بندی با توجه به مشکلات متعدد سازه‌ای و الزامات ایمن سازی با حساسیت بیشتری در دستورکار قرار گرفت.

سالاری پور با بیان اینکه برای ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن، علاوه بر زمان بندی، تعیین اولویت و شاخص بندی، هم افزایی و پیگیری همه نهاد‌های متولی حائز اهمیت است، افزود: بر این اساس بیش از ۳۶ جلسه کمیته ایمنی ساختمان‌ها با حضور مدیران شهری و سازمان آتش نشانی برگزار و طی آن اقدامات انجام شده برای رفع نواقص و تأمین ایمنی این ساختمان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار منطقه با تاکید بر اهمیت پیش گیری از اتفاقات ناگوار گفت: در ساختمان‌هایی که دارای ریسک بالایی هستند؛ پیشرفت کار مهم است و مواردی که مالک آن‌ها اشخاص حقوقی یا سازمان‌ها هستند؛ پیگیری قانونی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم آموزش برای آمادگی مواجهه با بحران‌های احتمالی، از ارائه دوره‌های آموزشی به صاحبان املاک پر مخاطره، استمرار برگزاری جلسات کمیته ایمنی با مالکان و نیز بازدید‌های مستمرو اجرای دستورالعمل‌های ایمنی با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان توسط شهرداری منطقه خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.