سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد

رد تهاتر زمین با پیمانکار توسط سازمان منطقه آزاد اروند

آقای صفایی گفت: سازمان منطقه آزاد اروند برای کسب درآمد حتی یک متر زمین را با هیچ پیمانکاری تهاتر نکرده است.

فالح صفایی، معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بخشی از منابع درآمدی این سازمان می‌تواند از عوارض فروش ملک باشد، اما بر خلاف شایعات، تا به امروز حتی یک متر زمین در این منطقه در قالب انجام پروژه با هیچ پیمانکاری تهاتر نشده است.

به گفته او درآمد‌های سازمان منطقه آزاد اروند خودگردان است و بدون دریافت بودجه مالی دولتی، درآمدش را صرف هزینه‌ها در طول سال می‌کند و همواره سعی در ایجاد توازن میان درآمد و هزینه خود دارد.

آقای صفایی گفت: بودجه معاونت فنی و زیربنایی را بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ است که شرط استفاده از این بودجه تحقق منابع می‌باشد.

این مسئول در زمینه عمران آبادان و خرمشهر نیز گفت:برای توسعه آن‌ها تلاش می‌شود، اما به دلیل از بین رفتن زیرساخت‌های این ۲ شهرستان در دوران جنگ تحمیلی ترمیم آن نیازمند پیش نیاز‌هایی همچون تامین مالی بزرگ است.

بنا به اظهارات او پیش از این در دوره‌ بازسازی افقی برای بهره برداری از زیرساخت‌های آسیب دیده این شهر‌ها ترسیم نشده و در آن زمان تنها به دنبال رفع تکلیف از اقدمات صورت گرفته بودند.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گریزی به محدودیت منطقه آزاد اروند در واردات خودرو زد و گفت: اگر این مانع رفع شود به یکی از راه‌های درآمد زایی در منطقه دست پیدا کرده ایم و انتظار می‌رود مسئولان با توجه به آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی موجود در آبادان و خرمشهر نگاه ویژه تری به آن داشته باشند.

آقای صفایی با بیان اینکه بر اساس قانون، سازمان منطقه آزاد اروند ملزم به پرداخت هزینه نهاد‌های اجرایی و خدمت رسان نیست، گفت: این دستگاه‌ها باید مانند قبل اعتبارات خود را از بودجه‌های ملی تأمین کنند و در صورت اهمال در وظایف ذاتی و ترک فعل، این سازمان نقش نظارتی خود را ایفا خواهد کرد.

او احداث پارک و آسفالت کشی در برخی مناطق آبادان و خرمشهر را بخشی از اقدامات انجام شده، اما خارج از وظایف این سازمان خواند و گفت: شهرداری‌ها با ترک فعل و نگهداری نکردن از آن‌ها سبب نابودی طرح‌های صورت گرفته شدند و با خاطیان و قاصران هدر رفت این منابع و زیرساخت‌ها برخورد جدی خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.