سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین و روسیه خواستار حمایت از افغانستان در شورای امنیت شدند

چین و روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره مسائل افغانستان، حمایت جامعه جهانی از این کشور را خواستار شدند.

ژانگ جون، نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل در نشست شورای امنیت با محوریت مسائل افغانستان با بیان این که مدل‌های خارجی دموکراسی در این کشور جواب نمی‌دهد، تأکید کرد که پکن طرفدار سیاست فراگیر و سالم در افغانستان است.

ژانگ جون گفت: «ما از حکومت طالبان  انتظار داریم که سیاست‌های داخلی و خارجی سالم و فراگیر را دنبال کنند، فعالانه از معیشت مردم محافظت و قاطعانه با تروریسم مبارزه کنند.»

ژانگ گفت که وضعیت بشردوستانه ده‌ها میلیون نفر از جمله زنان و دختران در افغانستان نگران‌کننده است.

سفیر چین در سازمان ملل متحد، همچنین از جامعه جهانی خواست تا از افغانستان در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری حمایت کند.

در همین حال، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در شورای امنیت نیز خواست مشابهی را مطرح کرد. نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان به درخواست روسیه به دور از دید رسانه‌ها برگزار شد.

پیش تر نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد به رسانه‌ها گفته بود: مارتین گریفیتس، هماهنگ کننده این سازمان، گزارش خود را در مورد وضعیت افغانستان در نشست ویژه شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

نشست شورای امنیت برای بحث درباره وضعیت بشری افغانستان در حالی برگزار شد که جاری شدن سیلاب‌های اخیر  در ولایت‌های مختلف افغانستان به بسیاری از مردم خسارت وارد کرده و به مشکلات اقتصادی در کشور افزوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.