سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش:

۱۹ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و نوسازی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۹ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و نوسازی است که باید به تدریج انجام گیرد و اعتبار موردنیاز برای آن پیش‌بینی شده است.

یوسف نوری روز دوشنبه در برنامه رسانه‌ای چشم‌انداز در استان چهارمحال و بختیاری گفت: هشت هزار مدرسه کانکسی و سنگی در کشور وجود دارد که تلاش می‌شود در گام نخست مدارسی که دانش‌آموزان آن بیش از ۱۰ نفر است به مدارس استاندارد تبدیل شوند.

وی افزود: ۱۹ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و نوسازی است که باید به تدریج انجام گیرد و اعتبار موردنیاز برای آن پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید


نوری ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای برچیده شدن کلاس‌های درس کانکسی هم از منابع داخلی آموزش و پرورش و هم از اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تامین می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امسال نیز حدود پنج هزار و ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس ایجاد می‌شود که اعتبار این حوزه با همکاری خیرین مدرسه ساز تامین می‌شود.

نوری در ادامه تحقق عدالت آموزشی را از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: در همین راستا جذب معلم برای مناطق محروم و دورافتاده در دستور کار قرار گرفته که امسال ۳۴ هزار و ۸۱۳ معلم به کارگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت مدارس در سال تحصیلی جاری به صورت حضوری است، تصریح کرد: از شبکه شاد نیز به عنوان مکمل استفاده می‌شود.

نوری همچنین به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف از اجرای این طرح ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان و ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان اتفاق خوبی است که می‌تواند اجرای سند تحول بنیادین را شتاب و سرعت دهد.

نوری در ادامه با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه نیروی انسانی دارد، تصریح کرد: درصدد هستیم تا مدرسه جامع در این استان احداث کنیم.

وی افزود: از جمله ظرفیت‌های این استان گروه دانش‌آموزی انصارالمهدی است که یک تشکل بسیار ویژه‌ای است و افتخار ملی شمار می‌رود.

نوری تصریح کرد: این استان در حوزه گردشگری و کشاورزی نیز ظرفیت‌های خوبی دارد که برای بهره‌گیری از آن باید نیرو‌های توانمند تربیت کرد که ایجاد باشگاه دانش پژوهان از جمله اقدماتی است که در همین راستا انجام می‌گیرد و تلاش می‌شود پس از آنکه در مرکز ایجاد شد، شعب استانی آن را نیز راه‌اندازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش نیازمندی‌های استان را توسعه جاده‌های مواصلاتی و بازسازی مدارس فرسوده عنوان کرد و گفت: در سفر‌های استانی اعضای هیات دولت به استان‌ها نیازمندی‌های شناسایی و به اطلاع رییس‌جمهور رسانده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.