سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین رئیس فدراسیون، فوتبالی نبود

پیشکسوت فوتبال گفت: بهترین رئیس فدراسیون، فوتبالی نبود اما حرفه ای شدن را مدیون او هستیم.

برنامه مجله فوتبال شبکه خبر امشب با موضوع انتخابات ریاست فدراسیون روی آنتن رفت.

در ابتدای گزارشی از نامزد‌های انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال پخش شد.

محمد جواد واحدی، مجری برنامه گفت: یکی از نامزد‌های انتخابات فدراسیون در هتلی در غرب تهران جلسه‌ای را با اعضای مجمع فدراسیون فوتبال برگزار کرده است، همچنین یکی از دیگر نامزد‌ها هم در یک مرکز فوتبالی با تعدادی از اعضای مجمع جلسه‌ تشکیل داده است.

نادر فریاد شیران، پیشکسوت فوتبال درباره دموکراتیک بودن ساختار مجمع فدراسیون فوتبال گفت: در همه‌ی جهان ارکان مجمع فدراسیون فوتبال بدنه فوتبال هستند، در حال حاضر افرادی که رای می‌دهند از فدراسیون فوتبال حقوق می‌گیرند.

او ادامه داد: اتحادیه‌ها می‌توانند تاثیرگذار‌ترین افراد در مجامع باشند و حتی روسای سابق فدراسیون اگر مشکل قضایی نداشته باشند باید عضو مجمع فدراسیون فوتبال شوند. با آمدن سرمربیان سابق تیم ملی در مجمع فدراسیون فوتبال، ۵۰ تا ۶۰ نفر به مجمع اضافه می‌شوند و مجمع ورزشی‌تر می‌شود.

او گفت: اگر مدیری فوتبالی باشد بهتر است، اما مدیری مثل صفایی فراهانی که بهترین رئیس فدراسیون فوتبال پس از انقلاب بوده است مگر فردی فوتبالی بوده است؟ او فوتبال را حرفه‌ای کرد.

محمد مایلی کهن، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان درباره ترکیب مجمع فدراسیون فوتبال گفت: من فکر می‌کنم همان نواقصی که آقای فریادشیران گفته اند وجود دارد و باید به تدریج این نواقص کاهش پیدا می‌کرد، اما نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه در سال‌های اخیر افزایش نیز پیدا کرده است.

او درباره بزرگترین چالش رئیس جدید فدراسیون فوتبال بیان کرد:بزرگترین چالش در کوتاه مدت جام جهانی فوتبال است. ما جزو معدود کشور‌های هستیم که از فوتبال سود نمی‌بریم و از جیب مردم نیز هزینه می‌کنیم.

او گفت در ابتدا با حضور اسکوچیچ مخالف بود اما نتایجی که ایشان گرفتند درخشان بود و جزو معدود دفعاتی بود که ما به راحتی به جام جهانی رفتیم و حتی به امتیازات ۲ بازی آخرمان نیز احتیاج نداشتیم.

فریاد شیران گفت: مربیان تیم ملی در مجمع حق رای دارند، اما این افراد توسط فدراسیون فوتبال منصوب شده اند.

او درباره اینکه چرا کانون مربیان نمی‌تواند در مجمع رای دهد، گفت: فدراسیون فوتبال می‌گوید اساسنامه کانون مربیان باید با اساسنامه فدراسیون فوتبال مطابقت داشته است و این بهانه ای بیش نیست. از زمان آقای تاج که من عضو کانون مربیان و پیشکسوتان هستم ما با آقای کفاشیان، بهاروند، نبی و حتی عزیزی خادم جلسه گذاشته ایم و او قول داد که کانون مربیان را عضو مجمع خواهد کرد، اما مجمعی تشکیل نشد. او برخلاف مقرارت در یازده ماه ریاستش مجمعی برگزار نکرد.

او درباره اینکه انتخابات فدراسیون می‌تواند مثل کمیته ملی المپیک رقابتی شود، بیان کرد: من به آقای خسروی وفا تبریک می‌گویم. از بازی‌های آسیایی دهلی نو او را می‌شناسم و فکر می‌کنم حق او بود رئیس شود، اما کار علی نژاد که به خسروی وفا تبریک گفت عالی بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
هر کسی بشه جز تاج
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
رای گیری برای فدراسیون‌فوتبال خیلی اشتباه هست افراد در رای دادن آزاد نیستن و پای منافع شخص درمیان هست و باید انتخابات بمعنای واقعی بی طرف برگزار بشه