سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۹ پروژه ورزشی در کردستان با حضور وزیر ورزش و جوانان

۹ پروژه ورزشی در سراسر استان کردستان امروز وزیر ورزش و جوانان با حضور در سنندج به صورت ویدیوکنفرانس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر سیدحمید سجادی امروز  با حضور در سنندج از طریق ویدیوکنفرانس ۹ پروژه ورزشی کردستان را به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور استاندار، مسئولین استان و شهرستان و جمعی از پیشکسوتان و جامعه ورزشی استان و با حضور مجازی فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار داد.

بهسازی زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج، احداث زیرسازی پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی ۱۷ شهریور شهرستان بیجار، بهسازی زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی استقلال سنندج، احداث دکل سیستم روشنایی ورزشگاه آزادی شهرستان کامیاران، احداث زمین چمن مصنوعی روستای نارنجک در شهرستان قروه از جمله این طرح ها بود.

 احداث زمین چمن مصنوعی روستای میرآباد در شهرستان مریوان، احداث زمین چمن مصنوعی روستای الک در شهرستان کامیاران، احداث زمین چمن مصنوعی روستای قلعه روتله در شهرستان دیواندره و احداث زمین چمن مصنوعی روستای نسل در شهرستان سروآباد  از دیگر پروژه‌های ورزشی بودند که وزیر ورزش و جوانان در این سفر یک روزه خود افتتاح کرد.

زیر ساخت های ورزشی کردستان باید ارتقا یابد

 
استاندار کردستان در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های ورزشی در شهر سنندج که با حضور دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، روز دوشنبه (هفتم شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: کردستان دارای مواهب و منابع خدادادی فراوانی است که بالاتر از همه این ظرفیت‌ها نیروی انسانی مستعد و توانمندی دارد.
 
او با تاکید بر اینکه مردم کردستان، نجیب اصیل و پرتلاش هستند، افزود: هم در عرصه‌های علمی و هم ورزشی با درنظر گرفتن جمعیت و وسعت استان، سهم خوبی را در کشور داریم و ورزشکاران این استان علیرغم همه سختی ها و محدودیت ها افتخارات خوبی را در کشور کسب کرده اند.
استاندار کردستان در ادامه گفت: در هفته دولت امسال بیش از چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در سطح استان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود که بخشی از این پروژه‌ها امروز به بهره برداری می‌رسند.

او ادامه داد: تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز ما فاصله زیادی داریم و این تلاش‌ها باید استمرار داشته باشد.

زارعی کوشا عنوان کرد: ورزشکاران استان کردستان در بخش قهرمانی و حرفه‌ای در سطح کشور فعال هستند در صورتی که کمترین منابع مالی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

او منابع مالی را دغدغه اصلی استان نام برد و ادامه داد: امیدواریم بخش خصوصی به حمایت از بخش ورزش استان همت بگمارد که ما اولین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان را نیز در سال جاری به همین موضوع اختصاص دادیم.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه نیازمند تجهیز تیم‌های ورزشی استان هستیم، گفت: زیرساخت‌های ورزشی استان کردستان باید ارتقا یابد که از وزارت خانه نیز می‌خواهیم نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

استاندار کردستان یادآور شد: هرچقدر در حوزه ورزش هزینه شود سرمایه گذاری محسوب شده و کاهش آسیب‌های اجتمایع را ین در پی دارد.

افزایش قابل توجه سرانه ورزشی در کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان سرانه ورزشی استان را در هشت سال گذشته ۳۰ سانتی متر عنوان کرد که این مهم امروز به ۸۱ سانتی متر افزایش یافته است و کردستان در این بخش در رده ۱۱ کشور قرار دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های ورزشی در شهر سنندج که با حضور وزیر ورزش و جوانان، برگزار شد، اظهار کرد: کردستان سرشار از استعداد‌های ورزشی است که در گذشته امکان عرضه اندام نداشتند، اما در سنوات اخیر بسیار در حوزه ورزش افتخارات خوبی را کسب کرده اند.
 
حامد جولایی افزود: در سال‌های گذشته ۲ المپیاد ورزشی برگزار شد که ورزشکاران این استان ۹۱ مدال را در آن کسب کردند و این مهم نشان دهنده استعداد‌های ورزشی این استان بود.
 
او ادامه داد: اگر بخش اسپانسری ما فعال شود می‌توانیم در لیگ‌های مطرح کشور نیز حضور داشته و افتخارآفرین باشیم.
 
جولایی به مشکلات موجود در بخش زیرساخت‌های ورزشی در استان نیز اشاره کرد و افزود: در بخش سالن و خوابگاه با مشکلاتی روبرو بودیم که با افتتاح سالن شش هزار نفری ۲۲ گولان مشکلات این بخش تا حدود زیادی مرتفع شد، اما مشکلات ما در حوزه کمبود خوابگاه همچنان ادامه دارد.
 
مدیر کل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: اگر خوابگاه استان تکمیل شود ما می‌توانیم میزبانی مسابقات مهم ملی را در اختیار بگیریم.
 
او اعلام کرد: امروز ۹ پروژه ورزشی در کردستان به افتتاح می‌رسد و ۱۳ پروژه دیگر نیز کلنگ زنی خواهد شد که سرانه ورزشی استان را در آینده بیشتر ارتقاء خواهد داد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، مشکل اصلی ورزش استان را در حال حاضر عدم حمایت بخش خصوصی و اسپانسر‌ها برشمرد و گفت: کارخانه لاستیک بارز، تراکتورسازی و پتروشیمی کردستان از حوزه ورزش حمایت نمی‌کنند و درآمد خود را در استان‌های دیگر هزینه می‌کنند.
 
جولایی خواستار حمایت بخش خصوصی از حوزه ورزش استان شد و افزود: برای اینکه بتوانیم در لیگ‌های مطرح کشوری حضور داشته باشیم باید حمایت اسپانسر‌ها و بخش خصوصی را داشته باشم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.