سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور :

پیش‌بینی‌ها برای رفاه زائران از سوی ایران و عراق اندیشیده شد

وزیر کشور با بیان اینکه تمام پیش‌بینی‌ها برای رفاه زائران اربعین از سوی ایران و عراق اندیشیده شد، گفت: حجم زیادی از مردم کشور عازم این سفر هستند به همین دلیل تراکم زیادی خواهیم داشت.

احمد وحیدی امروز، دوشنبه ۷ شهریورماه در بدو ورود به یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران کارنامه دولت سیزدهم را درخشان ارزیابی کرد و گفت: دولت موفق شد شرایط را از یک ریل معیوب روی ریل سالم بیندازد و همانند یک قطار هر چه جلوتر می‌رود، سرعتش بیشتر می‌شود.

او اصلاحات مهم اقتصادی صورت گرفته را مهم دانست و افزود: منابعی که برای سرمایه گذاری‌ها پیش بینی شده بود، پارسال اختصاص داده شدند.

وحیدی نرخ رشد جریان تورم را نزولی توصیف کرد و ادامه داد: همچنین در اصلاحات اقتصادی گام‌های بزرگی برداشته شده و این موضوع به معیشت مردم کمک می‌کند.

وزیر کشور سفر‌های استانی و ارتباط با مردم را عامل درک عمیق تری مشکلات و نیاز‌های مردم عنوان و اضافه کرد: پروژه‌های مهمی در این سفر‌ها تصویب شده و منابعی که مربوط به پارسال بود که تقریبا همه تخصیص یافته است.

به گفته وحیدی؛ منابع سفر‌های مربوط این دوره از سال نیز در حال تخصیص است و به زودی نهایی خواهند شد، ضمن اینکه یک هزار میلیارد تومان در خصوص سفر‌های رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص پیدا کرده است که می‌تواند سبب تحول در این منطقه شود.

خسارت‌های سیل جبران می‌شوند

وی درخصوص اعتبار‌های مربوط به خسارت‌های سیل ناشی از فعالیت سامانه مونسون در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اوایل کار با وقوع سیل کمک‌های دولت به استان آغاز شد و به همت استاندار استان بخشی از منابع داخلی به موضوع سیل اختصاص یافت.

به گفته وحیدی؛ از منابع بحران اعتباری برای جبران خسارت‌های سیل تخصیص داده شده و تلاش می‌شود این خسارت‌ها جبران شوند.

برنامه وزیر کشور در سفر استانی به مناسبت هفته دولت

وی افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های هفته دولت در کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از شهر‌های مختلف استان را از جمله برنامه‌های سفر یک روز خود اعلام کرد و افزود: همچنین از نزدیک پروژه‌های در دست اجرا و پروژه‌هایی که به انتهای کار رسیده اند ارزیابی می‌شوند.

احمد وحیدی می‌گوید: موضوع‌های مختلف دیگر استان نیز با همراهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان استان بررسی خواهند شد و تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

وی درباره پیاده روی اربعین و حضور مردم ایران در این آیین مذهبی گفت: پیش بینی‌های لازم از سوی ایران و عراق اندیشیده شده است و تلاش همه دست اندرکاران این است که زائران بتوانند این سفر را با رفاه کامل انجام دهند.

به گفته وحیدی؛ حجم زیادی از مردم کشور عازم این سفر هستند به همین دلیل شاهد تراکم جمعیت خواهیم بود.

وی از مردم خواست در مدیریت سفر به گونه‌ای اقدام کنند که بتوانند در فواصل مختلف سفر را انجام دهند و همه را برای روز و روز‌های مانده به اربعین نگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.