سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین جشنواره رسانه‌ای شهر ما برگزار می‌شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج از برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای شهر ما با رویکرد مدیریت شهری در نیمه دوم مهر ماه خبر داد.

حامد احسانی نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج با اشاره به اهمیت فعالیت تخصصی رسانه‌ها در حوزه مدیریت شهری، گفت: شهرداری کرج با هدف افزایش کیفی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با حوزه‌های مدیریت شهری، در نظر دارد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان البرز نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» را برگزار کند.

او با بیان اینکه این جشنواره از بخش‌ تخصصی و حرفه‌ای، بخش ویژه، بخش موضوعی و حمایتی و بخش مردمی تشکیل شده، می گوید: بخش حرفه‌ای این جشنواره شامل مقاله و یادداشت، عکس، گرافیک و صفحه آرایی، طنز (مکتوب و تصویری)، خبر، مصاحبه وگزارش است.

احسانی نژاد گفت: در بخش ویژه مقالات تحلیلی مندرج در مطبوعات و خبرگزاری‌ها با موضوع شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» بررسی خواهد شد.

او می گوید: در بخش موضوعی و حمایتی آثار مرتبط با مدیریت پسماند، چالش‌ها و تهدیدها بررسی می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری کرج گفت: جوایز برندگان بخش موضوعی و حمایتی از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اعطا می‌شود.

او در توضیح بخش مردمی این جشنواره می گوید: شرکت در این بخش برای عموم شهروندان در رده‌های مختلف سنی آزاد بوده و ملاک شرکت در این بخش برای علاقمندان، انتشار آثاری مرتبط با «مدیریت شهری» در صفحات شخصی اینستاگرام به عنوان نسل جدید رسانه های نوظهور اجتماعی است.

احسانی نژاد گفت: دربخش موضوعی صرفاً رشته‌های عکس، کلیپ و ویدئو و دیدگاه شامل هر نوع متن مکتوب بدون الزام به رعایت چارچوب های فنی خبرنویسی و تولید محتوای اطلاع رسانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

او با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در جشنواره، می گوید: آثار ارسالی باید از اول مهر ۱۴۰۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه های اطلاع رسانی منتشر شده باشند، آثار و مطالب بدون امضاء و با امضاء مستعار پذیرفته نمی شوند، مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند، هر فرد می‌تواند حداکثر در ۳ رشته با ارائه حداکثر ۳ اثر در هر رشته جشنواره شرکت کند و مطالب غیرمحلی و غیر منطقه ای مندرج در نشریات و خبرگزاری‌ها از دور رقابت حذف خواهند شد.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری کرج گفت: رشته‌هایی که تعداد افراد شرکت کننده آن، کمتر از ۱۰ نفر باشد، در رشته دیگری ادغام خواهند شد و در هر رشته ۳ اثر حائز رتبه های ۱ تا ۳ خواهند شد.

او می گوید: آثار باید به مهر و امضای مدیرمسئول، صاحب امتیاز، سردبیر یا مسئول امور اداری رسانه رسیده باشد.

احسانی نژاد گفت: آثار ارسالی در بخش‌های خبر، مقاله و گزارش خبری و طنز درقالب pdf و عکس خبری حرفه ای ۳۰۰ DPI با پسوند JPG و کلیپ و ویدئوها حداکثر در ۵ دقیقه و در یکی از فرمت‌های مجاز باشد.

او در خصوص زمان و نحوه ارسال آثار هم می گوید: متقاضیان می‌توانند به دو شکل حضوری و غیرحضوری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری کرج گفت: در شکل حضوری، متقاضیان می‌بایست با مراجعه به اداره رسانه‌های اداره کل ارتباطات و امور بین الملل، آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور تحویل و رسید دریافت کنند.

او در توضیح روش تحویل غیر حضوری آثار می گوید: شرکت کنندگان در این روش هم می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی رایانامه Karaj.shahrema@gmail.com و هم در پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۲۳۶۵۷۷۵۸ ارسال کنند.

احسانی نژاد در خصوص زمان و مکان برگزاری اختتامیه جشنواره گفت: این مراسم نیمه دوم مهرماه در سالن همایش‌های باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار می‌شود.

او می گوید: اسامی هیأت داوران این جشنواره به اطلاع و تأیید اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی خواهد رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.