سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اربعین مقدمه‌ قیام مهدوی است

امم جمعه کرج گفت: اربعین مقدمه‌ قیام مهدوی است که نمودی از دولت کریمه‌ حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در آن قابل‌مشاهده است.

آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج گفت: رفاقت‌ها، برادری‌ها، بدون رنگ و عنوان بودن‌ها و امثال‌ذلک در اربعین حسینی یک نمونه‌ای از دوران حکومت حضرت حجت اروحنافداه است.

امام‌جمعه کرج افزود:  زیارت اربعین در شعاع زندگی ما باید چنان آثار ماندگاری داشته باشد که تا سال بعد در ما نمایان باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی می گوید: زیارت اربعین «حسن فعلی» دارد که اگر «حسن فاعلی» را هم داشته باشد، اثرات بزرگ و ماندگاری خواهد داشت کما اینکه تاکنون نیز داشته است.

او افزود: روایت مشهور «أَفْضَلُ‏ الْأَعْمَالِ‏ أَحْمَزُهَا» در خصوص سفر امام حسین علیه‌السلام نیز صادق است.

امام جمعه کرج گفت : زیارت حرم مطهر حسین علیه‌السلام یک سفر تربیتی و انسان‌سازی است که سبب بزرگ شدن روح انسان می‌شود لذا سختی، لازمه و اقتضاء این سفر است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: امام صادق علیه‌السلام فرمود: «هر کس که به زیارت قبر حسین علیه‌السلام نایل شود و به حق آن حضرت معرفت داشته باشد خداى متعال او را در بلندترین درجه عالی‌مقامان ثبت می‌کند».

او در ادامه به رواتی دیگر از امام صادق علیه اسلام در این رابطه پرداخت و گفت: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «هر وقت خواستی امام حسین علیه‌السلام را زیارت کنی باحالتی محزون و اندوهگین، ژولیده و غبارآلوده، گرسنه و تشنه زیارت کن، چون حضرتش این‌چنین و به همین حالت به شهادت رسید سپس از اباعبدالله علیه‌السلام حوائجت را بخواه و برگرد و کربلا را وطن خود مگیر.»

آیت‌الله حسینی همدانی در اولین توصیه خود به موکب داران به رعایت نظم و انضباط تأکید کرد و  افزود: رعایت نظم و انضباط در کار نشان از شیعه بودن ماست چراکه اهل‌بیت علیهم‌السلام همگی اهل نظم و انضباط بودند لذا ضروری است خادمان با تقسیم‌کار، وظایف محوله را به‌طور دقیق انجام دهند و در کار یکدیگر دخالت نکنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
باران
۱۰:۱۸ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
توکل بخدا

ایشون بیان
طعم اسلام واقعی و بچشیم