سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از کارخانه بازیافت زباله در یاسوج

شهردار یاسوج گفت: کارخانه بازیافت زباله در این شهرستان به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

نستهن مقدم گفت: کارخانه بازیافت زباله در شهرستان یاسوج فردا با حضور وزیر کشور، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها پس از سال‌ها انتظار به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.

او به نقش این پروژه مهم در حوزه سلامت و بهداشت، رعایت ملاحظه‌های محیط زیست و حفظ طبیعت اشاره کرد و افزود: جذب سرمایه گذار در پروژه‌های کوچک زودبازده تجاری هم در شهر‌های متوسط و کوچک سخت است که با پیگیری‌های صورت گرفته یک سرمایه گذار در این زمینه سرمایه گذاری کرد.

مقدم با بیان اینکه همزمان با کار کارخانه، عملیات اجرایی جاده دسترسی، برق، آب و گاز انجام شده است، ادامه داد: البته آب کارخانه هنوز به شبکه پایدار وصل نشده است که در این خصوص نیازمند همکاری و کمک استانداری و فرمانداری برای اختصاص یک چاه آب هستیم.

به گفته شهردار یاسوج؛ برای جلوگیری از ایجاد آلایندگی، در سایت این کارخانه بیش از ۲ هزار اصله درخت کاشته شده است.

این مقام مسئول می‌گوید: کارخانه بازیافت زباله ظرفیت ایجاد ۲ خط دارد که قادر است روزانه بیش از ۴۰۰ تن زباله را تفکیک، بازیافت و تبدیل به کمپوست کند.

مقدم یکی از مزایای کارخانه تفکیک از مبدا زباله را کاهش تولید زباله و حفاظت از منابع طبیعی از جمله؛ جنگل، آب و مواد معدنی عنوان و اضافه کرد: در بازه زمانی بلند مدت این کارخانه اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم پیش بینی شده است و با اجرای طرح تفکیک از مبدا و محل‌های خرید زباله، اشتغالزایی بیشتر از این تعداد خواهیم داشت.

او می‌گوید: با بهره برداری از این کارخانه، شهرستان یاسوج، بویراحمد و در نهایت استان کهگیلویه و بویراحمد پوشش داده می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.