سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان تمدید گذرنامه‌های ۱۰ سال قبل

رئیس اداره گذرنامه استان کرمان از امکان تمدید اعتبار گذرنامه‌هایی که تاریخ صدور آن‌ها از ۱۰ سال قبل منقضی شده،خبرداد.

سرهنگ نامجو گفت: با توجه به تقاضای زیاد زائران برای پیاده روی اربعین و جهت تسهیل در امر دریافت گذرنامه تمهدیداتی اندیشیده شده است.

وی بیان داشت: متقاضیان می‌توانند از روز شنبه ۵ شهریور ماه با در دست داشتن گذرنامه خود به ادارات گذرنامه در سراسر استان مراجعه و نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام کنند که شرط تمدید، سالم بودن گذرنامه و تاریخ صدور آن‌ها از از اول شهریور ماه۹۱باشد و درخواست گذرنامه جدید در دفاتر پلیس + ۱۰ نداده باشند.

رئیس اداره گذرنامه استان در خصوص افرادی که گذرنامه قابل تمدید ندارند نیز این امیدواری را داد که می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و نسبت به صدور برگ تردد ویژه اربعین اقدام کنند.

وی اظهار کرد: بانوان و فرزندان زیر سن ۱۸ سال بایستی قبل از مراجعه به ادارات گذرنامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به کسب رضایت محضری از همسر اقدام کنند.

سرهنگ نامجو به وضعیت مشمولان نیز اشاره کرد و افزود: افرادی که دارای معافیت تحصیلی بوده مانند طلاب، دانشجویان و دانش آموزان بایستی از طریق سامانه سخا نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز تردد به کشور عراق اقدام کنند.

وی مهلت این تمدید اعتبار را ۶ ماه و تنها برای کشور عراق برشمرد و اظهار داشت: برای تکریم ارباب رجوع و کاهش تردد به مرکز استان در تمامی شهرستان‌ها نیز این امکان به وجود آمده و مراجعان می‌توانند به پلیس امنیت عمومی شهرستان خود مراجعه و گذرنامه خود را جهت تمدید تحویل دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.