سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمعیت کویر سبز کاشان:

فعالیت کارخانه سرب بدون مجوز متوقف شود

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان ادامه فعالیت بدون مجوز کارخانه سرب کاشان را به فرماندار ویژه این شهرستان یادآور شد.

چندی است که با شنیده شدن زمزمه احداث کارخانه سرب در کاشان مخالفان و منتقدان این طرح و در ابتدا رسانه‌های محلی و رسمی در کاشان بانک مطالبه گری آن را اطلاع رسانی و مسئولان را نیز وادار به پاسخگویی و واکنش کردند.

حتی پویش مردمی نه به راه اندازی سرب در کاشان و فعالیت انجمن‌های حمایتی زیست محیطی راه اندازی کارخانه سرب را در کاشا‌ن اقدامی مخاطره آمیز و تهدید خطرناک برای سلامت مردم و محیط زیست منطقه عنوان کردند.

در آخرین اظهار نظر‌ها و واکنش مسئولان کاشان نیز علی هاشمی طاهری رییس شورای اسلامی شهر کاشان هفته گذشته در نشست رسمی شورا گفت: اجازه نخواهیم داد تا کارخانه سرب به تولید برسد.

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان در نامه‌ای خطاب به محمدشریف زارعی فرماندار ویژه کاشا‌ن خواستار منع فعالیت این کارخانه بدون مجوز شد.

خسرو اعتماد در نخستین بخش نامه با اشاره به اینکه کارخانه سرب در منطقه کاشان همچنان در حال احداث است و فعالیت آن به زودی شروع خواهد شد گفت: این در حالی است که فرماندار در نشست با اعضای هیئت مدیره جمعیت کویر سبز و منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان و خانم پرکاس عضو شورای شهر مشکات به صراحت اعلام کرد «تا زمانیکه من فرماندار کاشان هستم، اجازه فعالیت این کارخانه را نخواهم داد.»

او در دومین عبارت نامه شروع به کار کارخانه سرب را در کاشان، نادیده گرفتن امضای بیش از ۲۹ هزار نفر از مردم منطقه کاشان و بی توجهی به هشدار کادر زحمتکش بهداشت و درمان و فعالان اجتماعی مبنی بر مخاطرات سلامت مردم منطقه و عواقب طولانی مدت محیط زیستی آن عنوان می‌کند.

مدیر عامل جمعیت کویر سبز کاشان در سومین عبارت نامه خطاب به فرماندار ویژه کاشا‌ن می‌گوید: طبق بازدید سرزده اعضای شورای شهر کاشان فعالیت این کارخانه همچنان ادامه دارد و مسئولان شهرستان کاشان جلوی فعالیت بدون مجوز آن را نمی‌گیرند.

اعتماد در آخرین عبارت نامه از فرماندار با توجه به مسئولی وی طرح موضوع مصوبه عدم احداث این گونه صنایع در شورای تامین کاشان همانند بسیاری از شهر‌ها را خواستار شده است تا در آینده، مردم منطقه از مخاطرات و صنایع در امان باشند.

رونوشت نامه علاوه بر ارسال به رسانه‌ها به حجت الاسلام سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، دهقانی دادستان و علی هاشمی طاهری رییس شورای اسلامی شهر کاشان فرستاده شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.