سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه بخش کشاورزی در باشت

رئیس جهاد کشاورزی باشت از توسعه بخش کشاورزی این شهرستان با صرف هزینه‌ای بیش از ۷۶۳ میلیارد ریال خبر داد.

محمد انصاری با بیان اینکه از پارسال تاکنون ۷۶۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در بخش توسعه کشاورزی این شهرستان در قالب تسهیلات و طرح‌های عمرانی هزینه شده است، گفت: بیش از ۱۸۶ میلیارد ریال از این اعتبار‌ها مربوط به پرداخت تسهیلات در زمینه کشاورز کارت، دامدار کارت، تامین آب و برقی کردن چاه‌ها و خرید ماشین آلات کشاورزی است.

او افزود: ساخت استخر ذخیره آب باغ‌ها در روستای غورک با اعتباری بیش از ۶ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال، ساخت کانال آب رسانی مزارع روستای لار به طول ۲۰۰ متر با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال، ساخت کانال آبرسانی مزارع فتح به طول ۱۳۵متر با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر کار‌های مهم انجام شده در بخش کشاورزی این شهرستان در مدت یاد شده به شمار می‌روند.

به گفته انصاری؛ در یک سال اخیر توسعه تولید خوراک دام و طیور کارخانه فدک از ۱۵ هزار تن به ۵۴ هزار تن با صرف هزینه‌ای بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی باشت می‌گوید: ساخت گلخانه ۵ هزار متری در مجتمع گلخانه فدک سرابیز با صرف بیش از ۶۴ میلیارد ریال اعتبار، از دیگر کار‌های انجام شده در این مدت محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ساخت شهرک گلخانه‌ای فدک سرابیز باشت با مساحتی بیش از ۳۴ هکتار در حال اجرا است، ادامه داد: همچنین یک دهنه پل میان مزارع با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

او به پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ۲ دستگاه کمباین به کشاورزان باشت اشاره و اضافه کرد: پرداخت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب دامدار کارت به بهره برداران این شهرستان از دیگر کار‌های انجام شده در حوزه کشاورزی شهرستان به شمار می‌رود.

انصاری به اعطای ۲۱۱ فقره دامدارکارت به دامداران و مرغداران باشت اشاره کرد و گفت: این نوع تسهیلات بانکی با سود ۱۰درصد و دوره بازپرداخت ۹ ماهه برای حمایت از دامداران و مرغداران پیش بینی شده اند.

او می‌گوید: در این مدت بیش از ۷۶ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت به ۳۸۰ متقاضی در این شهرستان پرداخت شده است.

به گفته انصاری؛ پارسال ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات تامین آب و برقی کردن چاه‌های کشاورزی به ۲۰ متقاضی در باشت پرداخت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.