سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۴۵۰ طرح مخابراتی در آذربایجان شرقی

۴۵۰ طرح ارتباطی، مخابراتی و فناوری در شهر‌ها و بخش‌های مختلف به صورت ویدئوکنفرانس با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

برای بهره برداری ۴۵۰ طرح مخابراتی حدود ۱۱۳ میلیارد تومان از سوی اپراتور‌های مختلف ارتباطی همراه و ثابت سرمایه گذاری شده است که ایجاد پوشش مکالمه و اینترنت، توسعه سیستم انتقال و نصب کافو و سوئیچ، ایجاد پوشش اینترنت همراه و اعطای تسهیلات توسط پست بانک را شامل می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: در یک سال گذشته ۹۱۷ عنوان طرح در حوزه‌های مختلف فناوری و ارتباطات استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

آقای فرزاد با بیان اینکه هم اکنون از جمعیت ۴ میلیون نفری آذربایجان شرقی یک میلیون و ۵۸۷ هزار و ۴۴۹ نفر دارای تلفن ثابت هستند اظهار کرد: این آمار بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود که در سطح کشور بین رده‌های ۵ تا ۶ قرار داریم.

وی تعداد مشترکان تلفن همراه در آذربایجان شرقی را ۶ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۷۴۴ نفر اعلام کرد که ۱۶۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

آقای فرزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۹۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی که ۹۶ درصد مجموع روستا‌های استان را شامل می‌شود دارای تلفن ثابت است، ادامه داد: تعداد روستا‌هایی که امکان استفاده تلفن همراه وجود دارد یک هزار و ۵۸۶ روستا می‌باشد که ۷۸ درصد کل روستا‌های آذربایجان شرقی را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی که ۲ هزار و ۲۰ روستا را شامل می‌شود بدون اینترنت نماند.

آقای فرزاد تعداد روستا‌های دارای اینترنت آذربایجان شرقی را یک هزار و ۶۲۶ روستا اعلام کرد که ۸۰ درصد مجموع روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را تشکیل می‌دهد.

وی متوسط رشد یک ساله پوشش اینترنت روستایی استان را بیش از ۶ درصد اعلام و اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای برقراری اینترنت تعداد ۳۷۶ روستا طی یک سال آینده اقدام خواهیم کرد.

آقای عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت: توسعه امکانات ارتباطی در استان به لحاظ فنی و توان اجرا مشکلی ندارد و به دنیال تامین سخت افزار‌ها هستیم تا عدالت در خصوص برخورداری از زیرساخت‌های این حوزه محقق شود.

آقای خرّم افزود: پوشش اینترنت در مناطق مرزی از اولویت‌های دولت سیزدهم است تا دانش آموزان د انشجویان در مضیقه نباشند و مردم هم به کسب و کار خود برسند.

وی ادامه داد: اینکه پس از مدت‌ها هنوز شهرداری وارد عقد قرارداد با مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نشده است، جای گلایه دارد و باید این دو مجموعه در سریعترین زمان ممکن برای توسعه پوشش فیبرنوری در تمامی مناطق و محلات تبریز تعامل کنند.

آقای خرّم یادآور شد: وجود ۲۷۷ کیلومتر مرز آذربایجان شرقی با کشور‌های همسایه و پویایی زندگی مردم این مناطق، در اولویت بودن اجرای طرح‌های ارتباطی در این مناطق را اجتناب ناپذیر می‌کند و باید مدیران این بخش در این زمینه وارد میدان شوند.

وی گفت:هم اکنون شهرستان‌های میانه، مراغه، ملکان و چارایماق از جمله مناطق آذربایجان شرقی هستند که به لحاظ ارتباطات مخابراتی در شرایط ضعیفی قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.