سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنگره میکروب شناسی با وجود کرونا متوقف نشد

کنگره میکروب شناسی دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان است.

مژده حاکمی والا گفت: با شروع پاندمی کرونا، کنگره میکروب شناسی متوقف نشد و در دو سال گذشته کنگره را به صورت مجازی برگزار کردیم.

وی افزود: این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان است و دانشمندان کنگره را از سراسر کشور انتخاب کرده ایم. همچنین، ۱۸ سخنران خارجی داریم که اغلب آنها به صورت آنلاین سخنرانی خواهند داشت.
حاکمی والا گفت: ما پنل مخصوص مقاومت دارویی را در کنگره امسال داریم و از این طریق، دستاوردهای جدید دنیا با دانشمندان ایرانی مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد.

دبیر کنگره میکروب شناسی افزود: یک سری کارگاه آموزشی نیز در کنگره امسال برای همکاران برگزار می‌شود. همچنین ۷۲۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که برخی از آنها در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

در ادامه مریم پورحاجی باقر دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران، هدف از برگزاری این کنگره را ارتقا ارتباط میان متخصصین علوم پایه و علوم بالینی و تبادل به روزترین دستاوردهای علمی- پژوهشی اعلام کرد و گفت: جمع کثیری از اساتید برجسته دانشگاهی، محققین و پژوهشگران داخلی و همچنین تعدادی از پژوهشگران صاحب نظر خارجی از کشورهایی همچون آلمان، استرالیا، آمریکا، ایتالیا، بلژیک، سوئد، عمان، کانادا، هند و یونان در این حوزه حضور دارند.

او افزود: در این رویداد بین المللی، به محورهای گوناگونی همچون وضعیت، درمان، واکسیناسیون و کنترل بیماری کووید ۱۹، بررسی بیماری‌های نوپدید و بازپدید از جمله بیماری آبله میمونی، فاژ تراپی و اهمیت آن در درمان، متاژنومیکس، روشی نوین در تشخیص بیماری‌های عفونی، مقاومت دارویی و روش‌های جدید تعیین آن، کنترل عفونت‌های بیمارستانی، نقش پروبیوتیک ها در بیماری‌های عفونی، وضعیت عفونت‌های ادراری، وضعیت بیماری سل در ایران و جهان و اهمیت سل مقاوم به درمان، اهمیت بیماری‌های عفونی در بیماران با نقص ایمنی، کارآفرینی و دستاوردهای تشخیصی و…، پرداخته می‌شود.

گفتنی است؛ بیست و سومین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران از ۸ تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.