سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح خط جدید تولید کاتالیست پالایشگاهی در شهرک صنعتی لیا

معاون رئیس جمهور خط جدید تولید مواد اولیه کاتالیست پالایشگاهی را برای اولین بار در کشور در شرکت شیمیایی بهداش شهرک صنعتی لیا قزوین افتتاح کرد.

این واحد تولیدی و صنعتی با ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده و زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کرده است.

سالانه ۱۰ هزار تن مواد اولیه کاتالیست پالایشگاهی که در صنعت کاشی و سرامیک و مواد شوینده کشور کاربرد دارد در این کارخانه تولید می شود.

واحد بهداش در حال حاضر تولید کننده مواد اولیه واسطه ای صنایع شوینده و کاشی و سرامیک، آرایشی و بهداشتی، فولاد و نفت و گاز است و ۶۰ درصد محصولات این شرکت به کشورهای عراق، ترکیه، مالزی، افغانستان، پاکستان و کشورهای cis صادر می شود.

عابدی رئیس هئیت مدیره و بنیان گذار شرکت بهتاش گفت: این واحد دانش بنیان با تولید کاتالیست‌های fcc و arc در فهرست کشور‌های تولید کننده این ماده شیمایی شد.

عابدی افزود: در حال حاضر فقط ۶ کشور این‌محصول را تولید می‌کنند.

به گفته او، محصول این کارخانه خوارک شرکت‌های پالایشکاهی آبادان و شازند اراک است که بوسیله این‌محصول نفت سنگین ایران به بنزین تبدیل می‌شود.

عابدی اضافه کرد: برای راه اندازی این کارخانه که در مجموعه شرکت شیمیایی بهداد فعالیت می‌کند ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است ک با توجه به اینکه تا کنون این‌محصول (کاتالیست) از سایر کشور‌ها وارد می‌شد با تولید این‌محصول دانش بنیان مبلغ ۳۵ میلیون یوروصرفه ارزی به دنبال دارد.

این واحد به تنهایی برای ۲۵۰ نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.