سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۶۷ طرح در شهرستان تفرش

با حضور استاندار مرکزی طرح‌های هفته دولت شهرستان تفرش به بهره برداری رسید.

 

به مناسبت هفته دولت مخلص الائمه استاندار مرکزی به همراه جمعی از مسئولان استانی به شهرستان تفرش سفر کردند تا با حضور آن‌ها و مسئولان شهرستانی طرح‌های هفته دولت این شهرستان به بهره برداری برسد.

در شهرستان تفرش امروز ۶۷ طرح با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید؛ افتتاح این طرح‌ها ۵۹۴ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

مهمترین این طرح‌ها بهره برداری از مرکز دیالیز مرحوم علیرضا پرنیان پور است که با هزینه ۴۵ میلیارد تومانی راه اندازی شده است.

مرکز دیالیز مرحوم علیرضا پرنیان پور از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود که جهت ساخت این مرکز ۲ دستگاه ماشین دیالیز، ۱۲ عدد تخت مخصوص دیالیز، یک دستگاه الکتروشوک، ۷ عدد مانیتور پرتابل، یک عدد ژنراتور با ظرفیت ۲۲۰ کیلووات برای تامین برق اضطراری ساختمان دیالیز، ۳ عدد استابلایزر هر کدام با ظرفیت ۱۲ کیلو وات و در مجموع ۳۶ کیلو وات برای محافظت از ماشین‌های دیالیز درمانی دیالیز موارد از سوی خیرین اهدا شده است.

پیش از بهره برداری از این مرکز درمانی از تعدادی از خیرین این بیمارستان تجلیل بعمل آورده شد.

از ویژگی‌های این مرکز میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

-لوله کشی اکسیژن کامل ساختمان دیالیز
- تجهیز کامل درمانگاه تخصصی شامل: تخت مخصوص معاینه، میز و صندلی، نگاتوسکوپ
تجهیز بخش اداری شامل میز و صندلی
تامین ۱۲ عدد دوربین جهت حفاظت از ساختمان دیالیز
ساخت ۶ دستگاه سوییت در طبقه انتهایی و تجهیز کامل لوازم خانگی ۳ دستگاه سوییت
تجهیز کل ساختمان به سیستم گرمایش و سرمایش اتوماتیک (چیلر)

طرح هوشمند سازی شهر تفرش در مصلی ولایت توسط شهرداری در سه فاز تدوین شده است که امروز فاز اول آن که در مدت ۴ ماه و با هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی توسط نخبگان شهرستان انجام شده به بهره‌برداری رسید.

این طرح، جاذبه‌های های گردشگری، اطلاعات مشاهیر و مفاخر شهرستان را در اختیار گردشگران و علاقه‌مندان قرار می‌دهد و فاز اول این طرح در مدت ۴ ماه و با هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی توسط نخبگان شهرستان انجام شده است.

سپس استاندار مرکزی به اتفاق هیئت همراه موزه فلز هفت خوان در حمام قائمیه ربوط به زمان قاجار را افتتاح کردند.

این موزه با مساحت ۳۰۰ متر، در یک طبقه با حدود ۲هزار قطعه اشیا در ۳۰ ویترین قرار داده شده که در مدت حدود ۴ ماه به بهره برداری رسیده و ارزش اشیا داخل موزه حدود سه میلیارد تومان می‌باشد.


در ادامه استاندار به روستای نقوسان رفتند و بصورت همزمان ۶ طرح برق رسانی در سطح شهرستان تفرش با صرف ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح کردند.

از جمله این طرح‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی با کابل خود نگه دار و روشنایی معابر در روستای نقوسان و بازرجان
احداث پست هوایی ۲۵ کوا جهت ایستگاه مخابرات گزاوند
احداث پست هوایی ۲۵ کوا جهت پمپاژ مخزن آب محمد آباد
تامین برق ۲۲۰ مشترک در سطح شهرستان تفرش

در ادامه استاندار و هیئت همراه به روستای قزلجه رفتند و اولین طرح افتتاح شده آسفالت داخل روستا به مساحت ۳ هزارو ۵۰۰ متر با اعتبار یک میلیارد تومان، اتصال و ارتقا اینترنت این روستا به ۴G را افتتاح کرده و زمین چمن مصنوعی را کلنگ زنی کردند.

در خاتمه استاندار به دانشگاه تفرش رفت و دو واحد خوابگاه دختران را با مساحت ۲۴۰ متر مربع، ظرفیت ۴۸ نفر، اعتبار یک میلیارد تومان، در قالب طرح ۵۰ درصد پروژه خیر ساز توسط آقای شیر محمدی مورد بهره برداری قرار داد.

استاندار مرکزی و همراهان در ابتدای ورود به شهرستان تفرش با حضور در گلزار شهدای امام زاده محمد کوهین به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

سپس به اتفاق هیئت همراه و مسئولین شهرستانی از خانواده شهید ابوالفضل شاه حسینی دیدن کردند که
استاندار مرکزی در این دیدار یکی از شاخصه‌های شهدا را تلاش شبانه روزی و تلاش بی منت دانست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.