سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع بذر یارانه‌ای در سیستان و بلوچستان ۹ برابر افزایش یافته است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۰ تن بذر یارانه‌ای در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۰ تن بذر یارانه‌ای با اعتبار ۶۱ میلیارد ریال تامین و بصورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۹ برابری را نشان می‌دهد.

امان الله طوقی گفت: این اقدام با هدف کشاورزی حفاظتی و تغییر الگوی کاشت اقتصادی و کم آب بر و در قالب توزیع بذر‌های سورگوم علوفه‌ای، ماش، نخود علوفه‌ای، چغندر علوفه‌ای، سورگوم دانه‌ای و گلرنگ و شبدر برسیم انجام گرفت.

وی ادامه داد: همچنین مقدار ۲ هزار تن بذر گندم و جو گواهی شده، مادری و پرورشی با تامین حدود چهار میلیارد ریال یارانه جهت پرداخت بخشی از قیمت بذر تامین و در فصل کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از افزایش ۵۰ درصدی کشت قراردادی تولید ذرت علوفه‌ای در استان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در استان و نیاز شدید دامداران به تامین علوفه با مشارکت بخش خصوصی یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزان شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور و دلگان در حال کشت ذرت علوفه‌ای است و پیش‌بینی می‌شود امسال یکصدهزار تن علوفه‌تر چاپر شده تولید و در اختیار دامداران قرار گیرد که این میزان نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.