سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش‌سوزی گسترده کارگاه حلاجی شهرک صنعتی راوند کاشان مهار شد+ فیلم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی کاشان گفت: آتش‌سوزی یک کارگاه حلاجی واقع در شهرک صنعتی راوند پس از گذشت حدود یک ساعت از لحظه حضور آتش‌نشانان در محل، مهار شد.

روح‌الله فدایی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک کارگاه حلاجی واقع شهرک صنعتی راوند، کوچه شهید تقی‌زاده اظهار داشت: این آتش‌سوزی در ساعت ۱۳ و ۴۶ دقیقه به این سازمان اعلام و بلافاصله آتش‌نشانان برای مهار آن اعزام شدند.

او با اشاره به گستردگی حجم آتش‌سوزی اولیه به‌دلیل وجود الیاف در محل حادثه و اعزام ۷ تیم عملیاتی برای اطفای این حریق افزود: در این آتش‌سوزی، آتش‌نشانان در قالب ۷ تیم عملیاتی از ایستگاه‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ این سازمان در محل حاضر شده و توانستند پس از گذشت حدود یک ساعت از لحظه حضور در محل، آتش‌سوزی این کارگاه را مهار و از سرایت آتش به کارخانه فرش همجوار جلوگیری کنند.

فدایی با انتقاد از رعایت نکردن الزامات ساخت کارگاه‌های تجاری و صنعتی توسط مالکان، خاطرنشان کرد: نیاز است سوله‌ها و کارگاه‌های تجاری و صنعتی حریم ۵ متری از سوله یا کارگاه همجوار خود رعایت کنند، در این کارگاه حریم ۵ متری رعایت نشده و کارگاه دیوار به دیوار کارخانه فرش مجاور قرار دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه لازم است الزمات آتش‌نشانی در مراحل اولیه ساخت کارخانجات رعایت شود، گفت: اقداماتی همچون حریم دور ساختمان‌ها، نصب اعلام کننده حریق، نصب اسپرینکلر‌های اطفای حریق و وجود کپسول‌های آتش‌نشانی مناسب در محل کارخانجات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

او درباره علت وقوع این حادثه عنوان کرد: با توجه به گسترگی حریق، علت اصلی مشخص نیست و پس از اطفای کامل کارگاه، علت اصلی آتش‌سوزی از سوی کارشناسان این سازمان بررسی و اعلام خواهد شد.

فدایی خاطرنشان کرد: این عملیات در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با عملیات لکه‌گیری توسط تیم‌های مستقر در محل پایان پافت و ایمنی محل به طور کامل انجام گرفت و تیم‌های عملیاتی به ایستگاه مربوطه خود مراجعت کردند.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.