سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست فرمانداری سیرجان:

مدیران برای جبران خسارات سیل تلاش کنند

سرپرست فرمانداری سیرجان گفت:مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان سیرجان خسارات حاصل از سیل را به حداقل برسانند.

علی یعقوبی پور گفت: با توجه به اینکه بخشی از جلساتی که بصورت متمرکز در فرمانداری برگزار می‌شود، باید بصورت سازمانی در هر سازمان که دبیر جلسه است، انجام شود که ازدحام جلسات متوالی در یک سازمان از بین برود.

او افزود: به طور میانگین در هر ماه ۸۶ جلسه و روزانه ۳جلسه با مدت زمان یک ساعت و نیم برگزار می‌شود که این میزان زمان، عملا کار‌ها را قفل می‌کند و مدیران تمام وقت خود را صرف برگزاری جلسات و نشست‌ها در فرمانداری می‌کنند و از ارایه خدمات به مردم با مشکل مواجه می‌شوند که در این رابطه تصمیم گرفتیم جلسات را از حالت متمرکز خارج کرده و بطور متوالی در ادارات برگزار شود تا خدمات بهتری برای مردم ارائه شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای حضور در بخش‌ها، روستا‌ها و شهر‌های شهرستان برنامه‌ریزی کنند و از نزدیک بصورت میدانی مسائل و مشکلات بخش‌ها و روستا‌ها را مورد بازدید قرار داده و نسبت به رفع مشکلات مورد نظر اقدام کنند.

علی یعقوبی پور با اشاره به مدیریت صحیح و ارزشمند مدیران شهرستان در بحران سیل اخیر، گفت: مدیریت بحران پس از سیل و اتفاقات طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ هر چند خسارت‌هایی در حوزه کشاورزی، راه‌ها، منازل مسکونی و ... به وجود آمد که البته برآورد خسارت به مدیریت بحران استان کرمان اعلام شد، اما بخشی از این خسارات همچون قنوات، کشاورزی، جاده‌های روستایی را باید در شهرستان توسط مدیران ادارات رفع کنیم که اگر انجام نشود و منتظر اعتبارات استانی باشیم، از کار عقب می‌مانیم و مشکلات متعددی به وجود می‌آید.

او افزود: امسال با توجه به ایمن‌سازی جامعه در بحث کرونا، مدارس و دانشگاه‌ها بصورت حضوری برگزار می‌شود و به همین منظور باید تدابیری اندیشیده و تصمیماتی گرفته شود تا شرایط برای آموزش آماده گردد و اگر مشکلاتی در فضای آموزشی و یا خوابگاه دانشجویی وجود دارد برطرف شود.

او با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در چارچوب قوانین و مقررات، گفت: در ارائه خدمات به مردم آنچه اهمیت دارد تکریم آنها است و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که شایسته شهروندان است؛ ضمن اینکه آنچه در کنار تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی مطلوب به شهروندان مهم است، نظم اداری است که باید رعایت شود.

علی یعقوبی پور گفت: نگاه مدیران، نگاه سیستمی است؛ ما امروز نمی‌توانیم نگاه غیر سیستمی به سازمان داشته باشیم و هر سازمان خدماتی از سایر سازمان‌های دیگر می‌گیرد و فعالیت ما بر سایر سازمان‌ها تاثیر دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان تصریح کرد: از مدیران شهرستان انتظار داریم از مدیریت سنتی به شیوه مدیریت علمی تغییر و به سمت نظم و پایداری حرکت کنند و بازخورد از فرآیند‌های کاری، نگاه سیستمی، حرکت به سمت پایداری باید در دستور کار مدیران اجرایی شهرستان قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.