سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی اراضی تغییر کاربری یافته با استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با همکاری وزارت ارتباطات، دسترسی به اطلاعات ماهواره‌ای برای شناسایی اراضی تغییر کاربری یافته در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.

 ساداتی نژاد در دیدار با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۱۴ هزار حکم اجرا نشده در حوزه کاربری اراضی داریم و اصلا این موضوع برای ما خوشایند نیست که املاک ساخته شده در اراضی کشاورزی را تخریب کنیم و باید در زمانی که شروع به ساخت و ساز می‌شود، جلوی آن را بگیریم تا شاهد اتلاف منابع مردم و از بین رفتن زیرساخت‌های تولید غذا در استان نباشیم.

وی ادامه داد: با همکاری وزارت ارتباطات، دسترسی به اطلاعات ماهواره‌ای برای شناسایی اراضی تغییر کاربری یافته در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد و امیدواریم استان قزوین پایلوت اجرای طرح مقابله با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی در کشور شود.

ساداتی نژاد گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور برای تامین غذای سالم و با کیفیت، باید گلخانه‌های گشور از ۲۰ هزار هکتار به ۱۰۰ هزار هکتار ارتقا پیدا کند تا با تولیدات گلخانه‌ای غذای مورد نیاز استان، کشور و حتی کشور‌های همسایه را تامین کنیم.

وی افزود: در کشور ۴ دشت بزرگ یا منطقه آزاد کشاورزی احداث می‌شود وکه دشت قزوین یکی از این ۴ دشت بزرگ کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: جنگ روسیه و اوکراین دنیا را با چالش غذا روبه رو کرده است و بسیاری از کشور‌ها با مشکل تامین غذا و جیره بندی روبه و هستند. علیرغم مشکلات موجود در عرصه بین المللی و مشکلات اقتصادی کشور، به دلیل عملکرد مطلوب کشاورزان و کارکنان جهاد کشاورزی با مشکل کمبود غذا روبه رو نبودیم.

وی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم بعد از ۱۲ سال حوزه نظارت بر بازار به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد و هنوز هم ساختار بازرسی در وزارت جهاد کشاورزی و نظارت بر بازار وجود ندارد و برای انجام این کار مهم از نیرو‌های بسیج و بازنشستگان نیرو‌های مسلح استفاده کردیم و هیچ مشکلی در بازار و تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم مشاهده نشد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی؛ کشاورزی قراردادی موضوعی است که سالهاست در دنیا اجرا می‌شود تا کشاورزان دغدغه تامین مالی نداشته باشند و این طرح مدرن‌ترین طرح کشاورزی دردنیاست و بر اساس دستور رهبر انقلاب، باید با افزایش بهره وری، معیشت کشاورزان باید تامین شود.

ساداتی نژاد افزود: برخی معتقد بودند با ورود وزارت جهاد کشاورزی به حوزه نظارت بازار، تولید کاهش پیدا می‌کند این در حالی است که تولید برنج ۲۰ درصد، جو ۳۰ درصد و گندم ۵۰ درصد افزایش یافته است و در استان قزوین میزان خرید گندم در سال جاری ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد. تولید بدون بازار امکانپذیر نیست و این دو کمک کننده یکدیگر هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.