سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان بسیج مستضعفان:

عظمت ایران اسلامی، آبادانی و پیشرفت آن حاصل فرهنگ ایثار و شهادت است

رییس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به دستاورد‌های کشور در حوزه‌های مختلف گفت: روند حرکت کشور رو به بالاست و این مهم جز با فرهنگ ایثار و شهادت به دست نیامده است.

سردار غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در آیین تجلیل و قدردانی از عوامل و فعالان برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری در شهرکرد افزود: اگر چه در برخی شاخص‌ها نظیر نرخ جمعیت و آسیب‌های اجتماعی نگرانی‌هایی وجود دارد، اما روند حرکت کشور رو به بالاست و این مهم جز با فرهنگ ایثار و شهادت به دست نیامده و اکنون که دولت مردمی بر سر کار آمده فرهنگ ایثار و شهادت را در میدان خدمت وارد کرده است.

وی ادامه داد: عظمت ایران اسلامی، آبادانی و پیشرفت آن حاصل فرهنگ ایثار و شهادت است و جریان نورانی که از عاشورا نشات گرفته به برکت انقلاب اسلامی ادامه یافت و منجر به پیروز‌های بسیاری شده است.


بیشتر بخوانید


رییس سازمان بسیج مستضعفان تصریح کرد: قیام عاشورا اگرچه به ظاهر به اهداف خود نرسید، اما شالوده یک حرکت نورانی را بنیان گذاشت و ما امروز در ایران اسلامی پرچمدار این فرهنگ هستیم.

سلیمانی با تاکید بر تبیین و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت متناسب با ذائقه‌های مختلف، افزود: باید تا می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را با استفاده از ابزار‌های فرهنگی و هنری گسترش داد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در جهان در حال گسترش است، اظهار داشت: جبهه مقاومت از مصادیق روشن این فرهنگ است.

رییس سازمان بسیج مستضعفان، برگزاری یادواره‌های شهدا را ابزاری برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در دوران شیوع کرونا تمامی جلسات حضوری خود را به جز نشست با ستاد‌های کنگره شهدا را تعطیل کردند که این موضوع نشان از اهمیت و ارزش والای فرهنگ ایثار و شهادت است.

سلیمانی برگزاری کنگره شهدای جامعه عشایری کشور را رویدادی کم‌نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: باید تا می‌توان قدردان فرهنگ ایثار و شهادت باشیم و آن را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در برگزاری کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مهمانان جشنواره به ویژه خانواده شهدای مدافع حرم از نحوه برگزاری کنگره اعلام رضایت کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.