سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام اژه‌ای:

ترحم به سارقان خشن ستم به مردم است/ نباید ارفاق قانونی کرد

رئیس عدلیه گفت: ترحم به سارقان خشن ستم به مردم است و نباید مورد ارفاق قانونی قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه بررسی راهکارهای مقابله سریع و قاطعانه با افراد مخل امنیت و آرامش مردم از جمله سرقت‌های خشن، با اشاره به مقوله جرم سرقت به عنف و غیرقابل تحمل بودن این قبیل جرائم برای جامعه بیان کرد: به واسطه سرقت‌های خشن و زورگیری‌هایی که در سطح شهرها رخ می‌دهد در جامعه ناامنی روانی ایجاد می‌ شود، این موضوعی است که نه برای شهروندان و نه برای ما به عنوان مسئولان حکومتی قابل قبول و قابل تحمل نیست.

رئیس عدلیه خطاب به دادستان کل کشور دستور داد با مساعدت و همکاری ضابطین و نیروی انتظامی و در صورت نیاز کمک گرفتن از بسیج، در اسرع وقت ستادی را برای مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری‌هایی که در سطح شهرها رخ می‌دهد تشکیل دهند و در هر دادسرا نیز شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی سریع و قاطع به این قبیل سرقت‌ها ایجاد شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت سرعت عمل بیشتر نیروی انتظامی در دستگیری زورگیران و سارقان به عنف، گفت: قوه قضائيه این آمادگی را دارد تا در راستای دستگیری هرچه سریع‌تر سارقان خشن، به نیروی انتظامی کمک کند؛ همچنین فراجا می‌تواند در انجام این مهم از نیروهای بسیج نیز کمک بگیرد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اهمیت مقوله حقوق عامه و تامین و تحکیم امنیت روانی شهروندان، به اتفاق‌ اخیر رخ داده در یکی از خیابان‌های تهران اشاره کرد و گفت: سارق پس از دستگیری، مدعی ارتکاب سرقت‌های متعدد به شیوه خشن شد؛ چنانچه ادعای او مقرون به صحت باشد این امر نشان‌دهنده ضعف در شناسایی و دستگیری سارقان است که ضروری است هرچه سریع‌تر در جهت رفع این ضعف اقدامات مقتضی صورت بگیرد.

رئیس قوه قضائيه گفت: صرف‌نظر از موضوعاتی که از حیث موارد قانونی وجود دارد و باید برای اصلاح قانون هم در صورت نیاز اقدام شود، آنچه در حال حاضر دارای اهمیت و اولویت است، شناسایی و دستگیری سریع و قاطع زورگیران و مرتکبان سرقت‌های خشن در راستای تامین و تحکیم امنیت روانی شهروندان است.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: ترحم به این گونه مجرمین ستم به مردم است و نباید مورد ارفاق قانونی قرار گیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
حامد
۲۲:۱۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
ترحم بر پلنگ تیزدندان
ستمکاری بود بر گوسفندان
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
آقا هزار نفر اعدام بشن درست میشه دزد و قاچاقچیان و اوباش و ارازل فقط و فقط اعدام همه موافق هستند بهانه هست از نداری کار کنند خدا وکیلی از دوره قاجار بدتر شده هشتگ مشتگ و ول کن فکر مردم باشید امنیت از بین رفته اولین بار دومین بار نداره درجا اعدام
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
تا اینها رو قطع دست و یکسری تبعید و اعدام نکنید و درملع عام با دست قطع شده نچرخونید درست نمیشه
جالبه اینها هر غلطی میکنن چند وقت بعد میان بیرون بدترش رو انجام میدن ادم اصلا امنیت نداره
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
و اختلاسگران و غارتگران بیت المال خیانت به بت المال و ملت است
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
خشونت نتیجه عملکرد خود شماهاست اونوقت دارین علیه خشونت حرف میزنین ؟؟
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
منظورت همون 92000 هزار ملیاردیه.دمتم گرم والا.قربون دست.دیگه از بیشترش هنوز در نیومده.
عباس گودرزی
۱۹:۱۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
سلام زمان اشداء علی الکفار است . ترحم و بستن زندان ها و تعطیلی حدود الهی برای قانون شکنان و افراد مزاحم به آسایش مردم یعنی ظلم به مظلوم . لذا متاسفانه در دادگاه جای شاکی و متشاکی عوض می شود کسی که شاکی است و حاکم می شود هیچی نصیبش نمی شود جز هزینه ، بعد قوه قضائیه متشاکی را به نفع جیب خودش جریمه می کند . یعنی شاکی یکسال باید بدود و هزینه کند تا قضات به نوایی برسند . این یعنی بی عدالتی و ظلم و حق و الناس که بر گردن رئیس قوه قضائیه است . پس بیندیشیبد و بدانید که شاکی در روز قیامت از شما نمی گذرد و آنجا حقش را مطالبه می کند .
امیر
۱۹:۰۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
4تا دست قطع کنن هیچکس دیگه دزدی نمیکنه... نص صریح قرآن همینه اجراش کنید
حمید
۱۸:۵۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
سلام و عرض ادب. سارقین و فروشندگان مواد مخدر مخصوصا شیشه خیلی راحت با سند خانه ای ارزان آزاد میشوند. چیزی که با چشم خود دیدم
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
دقیقا رحم نکنید.سارق رحم میکنه
رز
۱۸:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
تو رو خدا همه اعدام کنید تا درس عبرتی برا بقیه باشه، آقای اژه‌ای به نظرتون عملیه؟؟؟
مهرداد
۱۸:۱۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
تشكر . حرف درستي زدن . انشالله ادامه دار باشه.
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
ای فکری به حال مردم کنید مامور را بی عزت نکنید
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
انشالله در عمل ببینیم چه میکنید
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
به قانون تصویب کنن که اگه در حوزه استحفاظی کلانتری مجرمی به دفعات ارتکاب جرم انجام داد مسوولین کلانتری مواخذه عزل و تنبیه شوند و یا مجرمی با سرعت به علت ارتکاب جرم اول دستگیر سد مامورین کلانتری تشویق شوند
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
آقای اژه‌ای اختلاص گران چرا اعدام نشوند فقط سارقین علت چیه
بصیرت ایرانی
۱۶:۰۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
اقای اژه ای با تصویب برخی قوانین دزدی بیشتر و مجرمین بیشتر شدند. قوانین که به بهانه پایین آمدن زندانیان از مجرمین مثل دزدی و دعوا جریمه نقدی بگیرید و زندان نروند. این قوانین باعث نارضایتی بیشتر جامعه و ازدیاد جرم و جنایت شده. جریمه نقدی جلوی دزدی و مجرم را نمی گیرد بلکه جریح تر میشوند.
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
اگه راست میگی چرا قطع ید یا اعدام نمیکنین ؟؟؟