سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نحوه تمیز کردن صفحات خورشیدی

یکی از مهمترین نکات برای افزایش عملکرد صفحات خورشیدی تمیز کردن آن‌ها است.

به گزارش سایت؛ در حالی که کاهش قیمت پنل‌های خورشیدی در دهه گذشته نصب آن را در خانه‌ها آسان‌تر کرده، اما تعداد کمی از مردم راه صحیح نگهداری از این صفحات را می‌دانند. تمیز کردن یک وظیفه حیاتی برای عملکرد کامل پنل‌های خورشیدی است. در ادامه به شما نحوه تمیز کردن صفحات خورشیدی را آموزش می‌دهیم.

براساس گزارش‌ها، فضولات پرندگان، گرد و غبار، آلودگی و درختان باعث دشواری در رسیدن نور خورشید به این صفحات شده و عملکرد آن‌ها را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهند. پنل‌های خورشیدی پشت بام همیشه باید توسط یک متخصص تمیز شوند، زیرا دسترسی به آن‌ها بدون ایجاد آسیب و ایمن دشوار است. اما اگر پنل‌های خورشیدی روی زمین نصب شده باشند یا به راحتی در دسترس باشند، راه‌های مختلفی برای تمیز کردن آن‌ها وجود دارد.

اول ایمنی

قبل از اقدام به تمیز کردن صفحات خورشیدی ضروری است که مطمئن شوید سیستم‌های این صفحات کاملاً خاموش هستند. Deege Solar هشدار داد که صاحبان خانه‌ باید به خاطر داشته باشند که کابل‌های سقف می‌توانند ولتاژ‌های خطرناکی را حمل کنند، بنابراین در صورت وجود کابل‌های آسیب دیده نباید اقدامی کنند.

از مواد شوینده قوی اجتناب کنید

استفاده از آب با فشار بالا برای شست‌وشو صفحات خورشیدی ممکن است راه حلی سریع و آسان به نظر برسد، اما  باعث آسیب به پوشش سیلکونی یا خراش در صفحات می‌شود  بنابراین تمیز کردن با وسایل ساده همیشه توصیه می‌شود. به گفته کارشناسان، بهترین ابزاری که می‌توان برای تمیز کردن پنل‌های خورشیدی استفاده کرد، شامل انتهای قطب با یک برس نرم به همراه یک اسکاج است. می‌توانید پنل‌های خورشیدی را با استفاده از یک شلنگ کم فشار آبیاری کرده و کثیفی‌ها را با یک برس نرم پاک کنید.

از هوای گرم خودداری کنید

یکی از نکات مهم برای تمیز کردن پنل‌های خورشیدی زمان بندی مناسب است. پاکسازی صفحات خورشیدی ، در یک روز گرم، لکه‌هایی را بر روی آن  باقی می‌گذارد زیرا  خورشید آب را خیلی سریع تبخیر می‌کند. در عوض، بهتر است این کار را صبح زود، اواخر عصر یا در روزهای ابری انجام دهید. 


بیشتر بخوانید


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.