سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶ کشته در حمله مجدد آمریکا در خاک سوریه

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا مجددا استان شرقی دیرالزور سوریه را هدف قرار داده که در پی آن ۶ نفر جان خود را از دست دادند.

رسانه‌های خبری گزارش دادند ارتش آمریکا مواضعی را در استان دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار داده است. در پی این حمله، شش نفر کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که پس از این حملات، نیرو‌های آمریکایی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و رزمایش‌هایی در پایگاه‌ التنف و در مناطق شرقی و شمال شرقی سوریه انجام شد.

جو بوچینو، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا، پیشتر در بیانیه‌ای گفته بود که حملات هوایی در دیرالزور «به دستور رئیس‌جمهور آمریکا» انجام شده است. وی مدعی شد که هدف از این حملات «محافظت از نیرو‌های آمریکایی» بوده است!

سنتکام: به دنبال درگیری با ایران نیستیم

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد اقدام اخیر آمریکا به منظور درگیری با ایران نبوده است. در بیانیه سنتکام آمده است: نیرو‌های آمریکایی امروز به حمله راکتی به دو پایگاه در سوریه پاسخ دادند و سه خودرو و تجهیزاتی که برای شلیک این راکت‌ها [به پایگاه‌های آمریکایی] استفاده شده بود را منهدم کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: نیرو‌های آمریکایی از حمله بالگردی برای پاسخ دهی استفاده کردند. این پاسخ عامدانه و متناسب بود. آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست؛ اما ما به اتخاذ اقدامات لازم برای حفاظت و دفاع از مردمان مان ادامه می‌دهیم.

گفتنی است، وزارت امور خارجه کشورمان حملات آمریکا به سوریه را «نقض امنیت و حاکمیت سوریه» می‌داند. دولت سوریه هم هنوز درباره این حملات اظهار نظری نکرده است. آمریکا از سال ۲۰۱۵ به بهانه مبارزه با داعش خاک سوریه را اشغال کرده و نفت این کشور را غارت کرده است. خبرگزاری سانا می‌گوید اخیرا عملیات آمریکا برای سرقت منابع طبیعی سوریه تشدید شده و نیرو‌های این کشور ده‌ها تانکر حامل نفت سوریه را از میادین نفتی ربوده و به پایگاه‌های خود در عراق منتقل کرده اند.

سوریه حضور نظامی آمریکا در خاک خود را «اشغال» می‌خواند و می‌گوید این کشور به منظور طولانی کردن جنگ و سرقت منابع کشور به عناصر مسلح و معارضان کمک می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
سوریه حق دارد مسلسل وار و یک نفس هر روز پایگاه های آمریکا را موشک باران کند.