سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هفته دولت؛

۲۳ پروژه برق سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳ پروژه برق با اعتبار ۹۵۰ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در این استان افتتاح می‌شود.

 علیرضا پرنده مطلق در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: به مناسبت هفته دولت تعدادی پروژه به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان در دست آغاز است که از شمال تا جنوب استان را شامل می شود.

وی بیان کرد: پست های برقی که سال گذشته با مشکل ظرفیت مواجه بودند توسعه یافته و مشکلات پست های دارای محدودیت نیز رفع شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در سراسر استان تمامی پست های برق تغییر یافته و فیدرخانه نصب و تقریبا نوسانات ولتاژی حذف شده است.

وی اظهارداشت: بزودی خط ۲۳۰ کیلو ولت سراوان راه اندازی و عملیات احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت میل نادر نیز آغاز شده که ۴۵۰ میلیارد تومان برای آن برآورد هزینه شده است.

پرنده مطلق ادامه داد: با احداث پست میل نادر هشت نیروگاه ۵۰ مگاواتی به شبکه متصل خواهند شد.

وی گفت: خط ۲ مداره کتیج نیز احداث شده و پست برق آن طی ۲۰ روز آینده در مدار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فاصله نیاز مصرف برق و تولید در استان زیاد است، افزود: در این استان تراز تولید به مصرف منفی بوده و مصرف خانگی در ایام تابستان رشد زیادی داشته و باید در زمینه تولید انرژی کارهای زیادی صورت گیرد.

وی اظهارداشت: باد در منطقه سیستان و انرژی خورشیدی یک مزیت مهم برای سیستان و بلوچستان بشمار می رود که باید استفاده خوبی از آنها صورت گیرد.

پرنده مطلق خاطرنشان کرد: صادرات برق به کشورهای همسایه زیر ۱۰ درصد است در حالیکه این استان می تواند هاب انرژی در بخش صادرات برق به پاکستان و افغانستان باشد.

وی گفت: برای صادرات برق باید منافع ایران و سیستان و بلوچستان درنظر گرفته شود و احتمالا تا پایان سال صادرات برق به پاکستان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: تمامی هزینه های صادرات برق دریافت و برای توسعه صنعت برق مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ برق اهدایی در هیچ کجای کشور نداریم.

برچسب ها: هفته دولت ، برق رسانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.