سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکرون: فرانسوی‌ها ماه‌های سختی پیشرو دارند

رئیس جمهور فرانسه به دلیل پیامد‌های جنگ اوکراین و همه گیری کرونا، ماه‌های سختی برای مردم این کشور پیش بینی کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه به شهروندان این کشور هشدار داد: "ماه‌های آینده سخت خواهد بود."

او در حالی از «پایان فراوانی» سخن گفت که سال جدید تحصیلی در فرانسه به زودی آغاز می‌شود و انتظار می‌رود که با فراز و نشیب‌های زیادی همراه باشد همچنین پیامد‌های اجتماعی و اقتصادی همه گیری کووید-۱۹ و جنگ در اوکراین احساس می‌شوند.

 مکرون پس از نخستین دوره ریاست جمهوری (۲۰۲۲-۲۰۱۷) که بسیاری از طرفداران محیط زیست، سازمان‌های غیردولتی و کارشناسان عملکردش را در زمینه محیط زیست ناکافی دانستند، روز چهارشنبه در سخنانی در جمع وزیرانش که مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، گفت: «آنچه که ما در حال تجربه کردن آن هستیم بیشتر از یک دگرگونی یا تحول بزرگ است.»

وی با اشاره به تأثیرات جنگ اوکراین که درست شش ماه پیش آغاز شد و همچنین بحران آب و هوایی، به پایان فراوانی چه از لحاظ نقدینگی، چه محصولات فناوری، مواد اولیه و آب سخن گفت.

زنجیره‌های تولید که به علت همه گیری مختل شدند، تورم ناشی از افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی به علت جنگ در اوکراین، افزایش نرخ بهره که هزینه اعتبار را بالا می‌برد، همگی باعث شده است که خانوار‌های فرانسوی تحت فشار باشند و افق روشنی پیش روی آن‌ها نباشد.

بدتر آنکه چشم انداز انفجار قیمت انرژی در زمستان توانمندی آن‌ها را برای گرم کردن خود محدود می‌کند و حواشی بودجه دولت برای کمک به آن‌ها تحت تأثیر هزینه‌های دولت برای کاستن از تأثیر کووید-۱۹، کاهش پیدا کرده است.

فرانسوی‌ها همچنین از یک دوره تابستانی خارج می‌شوند که با گرما و خشکسالی تاریخی ناشی از تغییرات آب و هوایی همراه بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.