سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش گردش تجاری هند و روسیه

گردش تجاری بین هند و روسیه هم از نظر حجم و هم از نظر دامنه در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

دهلی نو خرید نفت و کود‌های شیمیایی روسیه را در چند ماه گذشته افزایش داده است. «پاوان کاپور» سفیر هند در مسکو، گفت: «گردش تجاری بین هند و روسیه هم از نظر حجم و هم از نظر دامنه در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.»

سفیر هند در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری آر تی گفت: «امید زیادی برای افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ما وجود دارد. ما فقط در چند ماه گذشته شاهد تغییر خاصی در جهت تجارت بودیم.»

سفیر هند همچنین ادامه داد: «امید زیادی برای افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ما وجود دارد. ما فقط در چند ماه گذشته شاهد تغییرات تجاری خاصی بوده‌ایم. ما مطمئناً نفت بسیار بیشتری از روسیه می‌خریم، و همچنین کود‌های شیمیایی. تقاضای بیشتری از روسیه برای محصولات بیشتر وجود دارد: از جمله کالا‌های مصرفی، اقلام پردازش مواد غذایی، قطعات خودرو، اقلام سنتی مانند منسوجات، چای و ...»


بیشتر بخوانید:


«پاوان کاپور» گفت: «من فکر می‌کنم همه این حوزه‌ها، از جمله بسیاری از حوزه‌های دیگر، نیز تحت فشار قرار خواهند گرفت.» و افزود که مشاغل در هر دو کشور برای غلبه بر موانع همکاری نزدیکتر ناشی از تحریم‌ها تلاش کرده‌اند.

سفیر هند تأکید کرد: «بدیهی است که واقعیت جدیدی وجود دارد، بسیاری از بانک‌ها هستند که تحریم شده‌اند، مسائل لجستیکی وجود دارد، مسائل پرداختی وجود دارد که باید برطرف شود. ما باید راهی برای حرکت رو به جلو پیدا کنیم و من فکر می‌کنم دو طرف و بازرگانان هر دو طرف باید با هم کار می‌کنند تا ببینند بهترین راه برای غلبه بر این موانع چیست. اما من مطمئن هستم که آن‌ها با هم کار خواهند کرد و راهی برای خروج پیدا خواهند کرد.»

خبرگزاری آرتی نوشت در اوایل این هفته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مسکو و دهلی نو همچنین در حال مذاکره درباره پذیرش دوجانبه کارت‌های پرداخت روبل روسیه و روپیه هند و همچنین گزینه‌هایی برای اجرای خدمات انتقال بین بانکی یکدیگر هستند؛ از جمله رابط پرداخت یکپارچه هند (UPI) و نسخه روسی سوئیفت (SPFS).

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.