سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو:

خاموشی در بخش خانگی نداشتیم/ طرح غدیر خوزستان در روز‌های آینده به بهره برداری می‌رسد

محرابیان گفت: در روز‌های آینده شاهد افتتاح پروژه غدیر و تحویل آب به منازل مردم خوزستان هستیم.

آقای علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در بخش خبری ۲۱ توضیحاتی در زمینه تامین برق و همچنین تامین آّب شرب در مناطقی که به مشکل خورده اند ارائه داد.

محرابیان گفت: در مسئله برق باید بگوییم که تابستان سال‌های گذشته را عمدتا با خاموشی پشت سر می‌گذاشتیم و مردم از این بابت دچار مشکل شده بودند.

او گفت: در زمینه خانگی هیچگونه خاموش نداشتیم و در بخش صنعت و تولید هم از ۶۳۰ هزار واحد صنعتی، در ۵۸۰ هزار واحد هیچگونه خاموشی اعمال نکردیم. واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی هم محدودیت ۱۲ ساعته داشتند. به گواهی انجمن بین المللی فولاد در تیر ماه امسال نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته ایم. به کلی آرامش بازار، مهمترین نشانگر تامین انرژی این واحد‌ها است.

محرابیان گفت: برنامه ۳۵ هزار مگاوات افزایش توان تولید در برق در برنامه دولت سیزدهم پیش بینی شده و این برنامه به جدیت دنبال خواهد شد.

محرابیان در پاسخ به این سوال که برای حل مشکل آب شرب مردم استان همدان چه اقداماتی صورت گرفته گفت: در شهریور سال گذشته ۳۰۰ شهر تنش آب داشتند که برای رفع این تنش‌ها برنامه ریزی کردیم. عمده مشکل رفع تنش موضوع زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری برای تامین آب شرب پایدار برای این مناطق است. در همدان از سال‌های قبل یک طرح انتقال آب پیش بینی شده بود. در شروع کار این طرح ۳۰ درصد پیشرفت داشت، اما در ادامه در طرح‌های ویژه ما قرار گرفت و با سرعت خوبی این طرح را پیش بردیم و در هفته‌های آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وزیر نیرو می‌گوید: برای رفع موقتی تنش آبی همدان پیش بینی شده که از منابع آب محلی تامین آب شود، اما باید نظر داشت در همدان نسب به سال‌های عادی ۴۳ درصد کاهش باران داشتیم. امیدواریم با طرح‌های موقت و طرح عظیم آبرسانی برای همیشه شاهد رفع معضل آب در همدان باشیم.

محرابیان در مورد آخرین وضعیت طرح غدیر استان خوزستان گفت: طرح غدیر برای تامین آب شرب و بهداشتی ۶۰ درصد مردم خوزستان پیش بینی شده است و برای نقاط دیگر خوزستان طرح‌های دیگری داریم. این طرح با ده متر مکعب در ثانیه و دو مترمکعب در ایستگاه، پرظرفیت‌ترین طرح آبرسانی کشور محسوب می‌شود. تمامی پمپاژ‌ها شروع شده و در روز‌های آینده شاهد افتتاح و تحویل آب به منازل مردم خوزستان هستیم.

وزیر نیرو در رابطه به ۲۳۰ طرح این وزارتخانه گفت: برنامه ریزی شده این طرح‌ها در طی دوره دولت سیزدهم تکمیل بشود. اگر تامین مالی به موقع انجام بشود. با تکمیل این طرح‌ها تقریبا مسئله آب اغلب نقاط شهری کشور حل می‌شود. برای روستا هم برنامه داریم.

در چارچوب قرارداد‌هایی که با گروه‌های جهادی و پیمانکاران خصوصی منعقد کردیم طرحی مختص به ۳۱ استان و تحویل آب به ده هزار روستا را برنامه ریزی کرده ایم. تا امروز بیش از ۱۲۰۰ روستا عملیات آبرسانی آن‌ها به پایان رسیده و این روند ادامه خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
درست است خاموشی نداشتیم اما به شدت افت فشار بود بیشتر ساعات شبانه‌روز کولر گازی همش روی فن بودند