سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر توسعه روابط آذربایجان شرقی و جمهوری تاتارستان

در دیدار هیأت اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان با استاندار آذربایجان شرقی بر گسترش ارتباطات و تعاملات تبریز و قازان در زمینه‌های مختلف تاکید شد.

آقای عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار بر توسعه روابط با این جمهوری در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و خواستار گسترش ارتباطات و تعاملات بخش‌های خصوصی تبریز و قازان و همچنین به‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های دو طرف شد.

او در این دیدار که صبح امروز انجام شد، رفت‌وآمد هیأت‌های اقتصادی و تجاری را زمینه‌ساز ارتقای روابط دوجانبه برشمرد و با تشریح برخی از ظرفیت‌های مهم استان در حوزه‌های مختلف، افزود: آذربایجان شرقی یکی از مسیر‌های مطمئن ترانزیتی در محور شمال به جنوب و شرق به غرب است و به‌واسطه ظرفیت‌هایی، چون منطقه آزاد ارس، منطقه ویژه اقتصادی سهلان و گمرکات، مرکزی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک و مستقل بخش خصوصی به شمار می‌رود.

او  افزود: امنیت فضای سرمایه‌گذاری و امنیت مرز‌های ما در شرایط ایده‌آل است و نوار مرزی استان یکی از امن‌ترین مسیر‌ها برای هرگونه تردد و حمل‌ونقل کالا محسوب می‌شود.

او با اشاره به نشست چندی قبل خود با رئیس جمهور تاتارستان که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، گفت: تعامل حداکثری با همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی دولت است و باید تلاش کنیم تا با شناسایی ظرفیت‌های مناسب همکاری و تبدیل این ظرفیت‌ها به فرصت‌های عملی و کار‌های مشترک، الگویی برای توسعه روابط در سطح منطقه باشیم.

آقای کاروبچنکو معاون نخست‌وزیر و وزیر صنعت جمهوری تاتارستان هم در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس جمهور تاتارستان به استاندار آذربایجان شرقی، توسعه حمل‌ونقل را یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های هیأت اقتصادی تاتارستان برشمرد و گفت: آذربایجان شرقی با وجود همسایگی با چند کشور و بهره‌مندی از منطقه آزاد، یکی از ظرفیت‌های خوب در این زمینه است.
 

او افزود: آذربایجان شرقی یکی از مناطق مهم و اولویت‌دار برای توسعه روابط است و ما از گسترش هر نوع همکاری با این استان استقبال می‌کنیم.

آقای قاضی نور باکروف دستیار رئیس جمهور تاتارستان هم در این دیدار با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر، بر علاقه‌مندی دولت مطبوعش به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این استان تأکید کرد و از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور تاتارستان به تبریز خبر داد.

هیأت اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان در آخرین روز سفر ۵ روزه خود به ایران، در تبریز حضور یافت و ضمن دیدار با مقامات دولتی و فعالان بخش خصوصی این استان، از چند واحد تولیدی و صنعتی در تبریز بازدید کرد.

این هیأت که متشکل از مسئولان دولتی و مدیران و نمایندگان شرکت‌های بزرگ این جمهوری در حوزه‌های مختلف است، در نشستی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و نمایندگان بخش خصوصی استان، زمینه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و صنعتی با استان آذربایجان شرقی را بررسی کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.