سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور در زمینه اجرای طرح‌های نسخه الکترونیک

مدیرعامل بیمه سلامت کشور گفت: استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور در زمینه اجرای طرح‌های نسخه الکترونیک، دارویاری و پوشش بیمه ناباروری است.

ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت کشور در قزوین گفت: با نگاه مشترک وزارت بهداشت،  دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمه‌ها شاهد حرکت‌های امیدبخش در حوزه سلامت هستیم.

وی گفت: با اجرای طرح‌های نسخه الکترونیک دارویاری، علاوه بر جلوگیری از قاچاق دارو، نحوه تجویز و توزیع و مصرف دارو در کشور برای برنامه ریزی در حوزه سلامت کشور ساماندهی شد و امیدواریم پرونده الکترونیک هم در کشور راه اندازی شود.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور ادامه داد: اشکالاتی در طرح نسخه الکترونیک وجود دارد و تا مهر ماه اقداماتی برای اصلاح این سامانه صورت می‌گیرد و نسخه الکترونیک به یک سیستم واحد و مشترک بین همه بیمه‌ها تبدیل می‌شود.

ناصحی افزود: با رایزنی‌های انجام شده مدت زمان نسخه‌های الکترونیک به ۶ ماه ارتقاء پیدا کرده و در آینده تا یک سال نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور در زمینه اجرای طرح‌های نسخه الکترونیک، دارویاری و پوشش بیمه ناباروری است و ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های دارویی بیماران توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته در سراسر کشور و حتی مراجعه به درب منازل، تمامی افراد فاقد بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گفته ناصحی؛ طرح پوشش و ساماندهی بیماران صعب العلاج هم در دستور کار است تا شاهد کاهش آلام بیماران برای تامین هزینه‌های درمانی باشیم.

وی بیان کرد: کمیسیونی برای ساماندهی بیماران صعب العلاج باید در استان تشکیل شود تا هزینه‌های این بیماران به ویژه بیماران نابارور، کاهش پیدا کند.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور ادامه داد: تمامی مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها پرداخت شده است.

ناصحی گفت: با ساماندهی حوزه سلامت در وزارت بهداشت و اتخاذ رویکرد‌های جدید، شبکه بیمه‌ای و بهداشت و درمان تقویت می‌شود تا خدمات موثری به بیماران ارائه شود و امیدواریم این رویداد‌ها در کوتاهترین زمان ممکن در کشور انجام شود.

وی افزود: با پوشش هزینه‌های درمانی مردم در بخش‌های دولتی تا ۹۰ درصد کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: ظرف مدت کوتاهی ۶ میلیون نفر در کشور بیمه شدند که در نوع خود اقدام قابل توجهی در دولت شیزدهم محسوب می‌شود.

دیده بان افزود: با توجه به لزوم نسخه نویسی الکترونیک، نسخه‌ها و یا دستورالعمل‌های پزشکی شامل آزمایش و تصویربرداری فقط یک ماه اعتبار دارد که باید مدت زمان اعتبار نسخه‌های درمانی افزایش یابد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با اجرای طرح دارویار، دارو‌های کمیاب و نایاب به راحتی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد که این اقدام دولت سیزدهم قابل قدردانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: یکی از بیمارستان‌های استان نزدیک ۱۰۰ سال قدمت دارد و بخشی از سازه بیمارستان شهید رجایی فرسوده شده و باید تخریب شود و باید زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان قزوین با ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان تقویت شود.

دیده بان گفت:۷۰ درصد بیماران استان قزوین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۳۰ درصد بیمه سلامت و سایر بیمه‌ها هستند.

وی افزود: دارو‌های خاص به ویژه هورمون رشد به صورت نابجا در استان استفاده می‌شود که باید جلوی چنین تجویز‌هایی گرفته شده و فقط این قبیل دارو‌ها از طریق متخصصان غدد تجویز شود.

دیدار با اعلایی استاندار قزوین، بازدید از بخش درمان نازایی بیمارستان ولایت و همچنین بازدید از زیرساخت‌های بهداشتی شهر نرجه، از جمله برنامه‌های سفر مدیر عامل بیمه سلامت به استان قزوین است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.