سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان، پل صادراتی تولیدات صنعتی کشور به روسیه و قفقاز

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران ظرفیت‌های تجاری و صنعتی گیلان را قابل تحسین و مطلوب اعلام کرد.

رحمت الله خرمالی که همزمان با هیئت اقتصادی جمهوری تاتارستان  به گیلان سفر کرده است در دیدار با رئیس سازمان صمت گیلان گفت: این استان با توجه به پتانسیل‌های مناسب اقتصادی و زیرساخت‌های تجاری می‌تواند پل صادراتی تولید صنعتی کشور به  روسیه و قفقاز باشد.

او از آمادگی برای پیگیری و ایجاد ارتباط بین فعالان اقتصادی استان و کشور‌های تحت مسئولیت خود خبر داد و افزود: حجم مبادلات و مراودات تجاری گیلان و این کشور‌ها به مراتب قابل رایزنی و افزایش است تا محصولات شاخص و باکیفیت استان جایگاه واقعی خود را در فضای بین المللی پیدا کنند.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: رشد صادراتی چند ساله اخیر گیلان خوب بوده است و این آمادگی وجود دارد که جهت تحقق هدفگذاری بیش از ۷۰۰ میلیون دلاری امسال به فعالین اقتصادی استان کمک کنند.

رئیس سازمان صمت گیلان نیز در این دیدار گفت: بسیاری از محصولات شاخص صنعتی استان توان و قابلیت حضور در بازار‌های فراملی را دارند.

تیمور پورحیدری افزود: گیلان به دستاورد‌های مهمی در حوزه صنعتی و تکنولوژی تولید دست یافته است که با افتخار می‌تواند نفوذ صنعتی ما را در بازار کشور‌های منطقه مضاعف کند.

او با بیان اینکه بستر افزایش مبادلات تجاری در محصولات صنعتی و مهندسی فراهم است، تصریح کرد: گیلان با وجود بیش از ۷۳ صنعت دانش بنیان و هایتک و ۷۰ برند صاحب‌نام و مطرح و ۳ بندر انزلی، کاسپین و آستارا و مسیر ترانزیت ریلی، آبی و جاده‌ای مطلوب می‌تواند سهم بیشتری از بازار صادراتی را کسب کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با اشاره به وجود ۳۵ شهرک و ناحیه صنعتی به عنوان بستر مطلوب سرمایه گذاری صنعتی در استان گفت: بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در گیلان ایجاد شده که در صورت افزایش سهم بازار و ارتباط بیشتر با کشور‌های منطقه و تأمین بازار مصرف آنها، زمینه برای افزایش تولید و ایجاد واحد صنعتی جدیدتر مهیا خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.