سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امامی:

بیشترین تردد زائران اربعین حسینی از مرز مهران است

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: بیشترین تردد زائران اربعین از مرز مهران استان ایلام صورت می‌گیرد و باید برنامه‌های فرهنگی برای زائران تدارک دید.

سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در جدیدترین جلسه این شورا با اشاره به اهمیت برپایی باشکوه مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: هر آنچه که در حوزه سیاست گذاری حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی قرار می‌گیرد، تحت نظر ستاد مرکزی اربعین خواهد بود و تمامی دستگاه‌ها ابتدا باید برنامه‌های فرهنگی خود را به این ستاد مرکزی اعلام کنند تا این برنامه‌ها به بهترین شکل ممکن به اجرا برسد.


وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین تردد زائران اربعین حسینی از مرز مهران واقع در استان ایلام صورت می‌گیرد، مسئولین فرهنگی این استان می‌توانند با برنامه‌ریزی مدون، برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی را برای زائران اربعین حسینی تدارک ببینند.

همچنین در بخشی از این جلسه، علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ایلام در ارتباط زنده تصویری با اعلام آمادگی اداره کل ارشاد این استان برای برپایی برنامه‌های فرهنگی اربعین حسینی گفت: استان ایلام حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که برخی سال‌ها همزمان با پیاده روی اربعین، بیش از ۳ برابر جمعیت استان شاهد تردد زائران اربعین هستیم.

وی افزود: همایش جهانی اربعین در سطح جهان اتفاقی بی نظیر است و با توجه به اینکه هر زائر یک سفیر از سوی ایران اسلامی به شمار می‌رود باید برای زائران اربعین حسینی برنامه‌های متنوع فرهنگی در نظرگرفته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.