سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقاوم سازی ۴۹ درصد واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: به طور متوسط ۴۹ درصد از واحدهای مسکونی روستایی این استان نوسازی و مقاوم‌سازی شده که از میانگین کشوری یک درصد بیشتر است.

حجت الله سروری با بیان اینکه طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۷۴ در استان آذربایجان شرقی آغاز شده است گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار و ۹۷۶ واحد مسکن روستایی استان بهسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه آذربایجان شرقی در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای کم دوام روستایی سالانه ۱۲ هزار واحد است اظهار داشت: از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی پس از سرشماری سال ۹۵ تاکنون در استان بازسازی و مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ۹۵۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی در قالب برنامه جامع تامین مسکن اقشارکم درآمد روستایی پرداخت شده است.

آقای سروری ادامه داد: در این مدت برای ۴۴ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی روستایی استان نیز تسهیلات قرض الحسنه جهت تعمیر واحد مسکونی و احداث حمام روستایی پرداخت و ۱۴ واحد کتابخانه روستایی احداث شده است.

وی ساخت ۹ واحد مجتمع فرهنگی هنری، احداث ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری و یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی برای محرومان توسط خیرین مسکن سازی استان را از دیگر اقدامات این اداره کل اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون برای ۲ هزار و ۱۳ روستای استان طرح هادی روستایی مطالعه و تهیه شده، طرح هادی ۶۹۱ روستا بازنگری و در یک هزار و ۱۴ روستا این طرح اجرا شده است.

آقای سروری میانگین کشوری اجرای طرح هادی را ۴۲ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در سطح استان ۴۸ درصد و از میانگین کشوری ۶ درصد بالاست.

وی یادآوری کرد: در این مدت ۲۳۱ هزار و ۲۴۶ جلد سند روستایی و ۳۰ هزار و ۷۱۱ جلد سند شهری در شهرهای ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده و از سال ۹۴ تا ۹۸ بیش از ۵۰ هزار و ۴۷۰ تن قیر رایگان تخصیص و از این محل حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع معابر روستایی آسفالت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.